• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fattar inte riktigt.

Jag har sett flera burgarställen i Göteborg som har fått tillsägelser om att de måste tillaga well done. Något från miljöförvaltningen tror jag.
Är det samma på Vigårda, eller anser de själva att de måste göra köttet well done?

Det är krav på hanteringen av köttfärsen om man ska få servera utan att det är helt genomstekt och det gäller hela kedjan från tillverkaren och ut till kund.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tips på burgare i London? Åker imorgon så ganska sent ute:rolleyes:
Bleeker burger och patty and bun. Båda i topp av bästa burgarna jag någonsin ätit.

IMG_2482.JPG
Ari gold på patty and bun

IMG_2477.JPG

Bleeker- Ser inte mycket ut för världen men fantastiskt god. Började med en double cheese och därefter en cheeseburger ( den på bild)
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Fattar inte riktigt.

Jag har sett flera burgarställen i Göteborg som har fått tillsägelser om att de måste tillaga well done. Något från miljöförvaltningen tror jag.
Är det samma på Vigårda, eller anser de själva att de måste göra köttet well done?
Köttet är klass 3, vilket innehåller.. låt oss säga mycket skräp. För att garantera att köttet inte innehåller vissa bakterier m.m. måste det värmas upp till en viss grad, om detta inte görs får det egentligen inte serveras. Så med andra ord, du kan bli sjuk om du inte får det well done.
 

Zingo

Rolex
Lewinskys
Det första som slår en när man ser burgaren är brödet som avviker från den klassiska bilden av burgarebröd, men det var inte så dumt om än hipster varning på den. Kötet var tyvärr kompakt och för genomstekt. Bäst var tryffelmajon. I övrig tämligen förvirrad personal..
:rolex::rolex::rolex:
IMG_1143.JPG
 

Josef B

Bestraffaren
Lewinskys
Det första som slår en när man ser burgaren är brödet som avviker från den klassiska bilden av burgarebröd, men det var inte så dumt om än hipster varning på den. Kötet var tyvärr kompakt och för genomstekt. Bäst var tryffelmajon. I övrig tämligen förvirrad personal..
:rolex::rolex::rolex:
IMG_1143.JPG
Burgarna där var klart mycket bättre innan de bytte koncept.
 

Josef B

Bestraffaren
Provade Den fule på Lilys Burger Hornsberg. Väldigt god men brödet är för mjukt. Bra stekyta på köttet och goda tillbehör såsom lökringar, coleslaw och oreoshake. Dock så är plåtglaset man får till shaken lite oaptitlig.
20170501_122907.jpg
20170501_123243.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Så fort jag slutar bo sunkigt i andrahand ska du hem till mig för bärs och mat;)


Om topic. Käkade på barrels. Inte alls imponerad faktiskt. Bra burgare, men BmB känns både godare och mer prisvärt.
Dock hade barrels öl:)
20170430_172633.jpg
20170430_184829.jpg
Jag är inte kräsen för fan.

On topic: Barrels är inget att hänga i granen alls faktiskt. BMB är ljusår före!
 

sventon

Omega
Håller med, långt bättre än BMB iaf
Vill påstå att Barrels är rätt ojämna nuförtiden (mkt hit or miss, vet ej hur det ser ut i köket)... Inte alls lika bra som när de precis hade öppnat. Dock är BMB och Barrels 2 olika typer av hamburgare. Kryddningen, den lite mer peppriga/salta smaken hos Barrels är gudomlig och de brukar vara saftiga burgare som inte behöver något mer än bröd för att hålla köttet på plats. BMB är mer mild och lite utav en "tillbehörsburgare" där den är beroende av dressingen, salladen, "toppingen".
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tog avocadoburgaren. Inte så himla smart att smacka på en halv avocado - gled ur direkt när jag greppade den. Skuren, typ som paprika, hade varit bättre. Går hellre till Mäster Anders med trevligare personal.

Fick vänta 40 min på maten... Annars var själva burgaren helt OK.

IMG_0375.JPG
IMG_0376.JPG
IMG_0377.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tog avocadoburgaren. Inte så himla smart att smacka på en halv avocado - gled ur direkt när jag greppade den. Skuren, typ som paprika, hade varit bättre. Går hellre till Mäster Anders med trevligare personal.

Fick vänta 40 min på maten... Annars var själva burgaren helt OK.

IMG_0375.JPG
IMG_0376.JPG
IMG_0377.JPG

De gånger jag äter på Prime ber jag alltid om att de ska wrappa den som om det är en takeaway. Då stannar all kvar där det ska medan man äter :)
 
Topp