Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bästa butiksnamnet där Rolex säljs

Diskussion i 'Diskussion' startad av Molle, 30 mars 2014.

1. Molle
    Trådstartare

Molle Kambei Kobra Kai

På Challe de Gaulle terminal 2
    image.jpg

falten, Minuteman, newk15 och 19 andra gillar detta.
  2. ZQT

ZQT The Banker

Skitaffär i en riktig pissflygplats ;)

andheg, Icaras, Molle och 2 andra gillar detta.
  3. 4cie

4cie Biskop

Charle de Gaulle står inte högt i kurs hos mig vad gäller flygplatser, drygare och mer ohjälpsama människor får man leta efter, för att inte nämna layouten av flygplatsen...

andheg, Mforce, David och 3 andra gillar detta.
  4. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Haha, mycket passande!

5. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Instämmer, top1 sämsta flygplats typ..

andheg, DrDre, David och 1 annan gillar detta.
  6. Kson

Kson Friends of KS

Lite opassande. .

7. konkas

konkas Friends of KS

Skit = dyrt och dåligt sortiment?

8. 4cie

4cie Biskop

Haha ja, anledningen till att jag inte skrev det är för att det säkert finns en internationell flygplats i nåt U-land som gud har glömt som är värre.

k0ltrasten gillar detta.
  9. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Fy f-n för CDG... Kommer ihåg för 4.5 år sedan när jag var klar med min mässa i Paris & tänkte; "Jag åker väl ut till flygplatsen & shoppas & käkar lite". Mycket(!!!) dålig idé. Efter securityn fanns INGET! Ville gå ut igen, men blev bryskt stoppad av en tull-polis i 20-årsåldern med mindesvärdeskomplex. De tråkigaste timmarna i mitt liv tror jag. Speciellt då jag hade fickan full med Euros som jag tänkte spendera i deras j-la grodätande skitland...

Sa jag att jag inte riktigt gillar Frankrike... Inte ens innan denna fadäs...

ZQT, paradis, P-A och 3 andra gillar detta.
  10. Malakias

Malakias Friends of KS

Från:
    Vänliga Västmanland
    Gillar Frankrike, älskar Paris... Men fy satan för det skitiga monstret till flygplats, håller helt med. Fult, dyrt, tråkigt, mat som detta gourmetfolk borde skämmas över att servera grisar... Enda gångerna jag frivilligt åker Ryanair är just för att få slippa CDG. Beauvais är inget tivoli det heller men åtminstone liten och smidig.

11. don segundo

don segundo Biskop

Härlig konsensus kring CDG-flygplatsen, kanske namnändring på butiken vore på sin plats - Royal Pain...

12. Bodén

Bodén Borgare

Haha, vansinnigt osexigt namn.

13. box

box Bonde

Fransoser tjohoooooooo :D Namnbyte vore kanske på sin plats..

14. keroro

keroro Stadsbo

+1

15. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag var där senast i går. Jag och Svante fick utmärkt och tämligen kvalificerad bemötande av en medelålders kvinna med en Chanel J12 keramisk automatare på handleden (inget butiken säljer). Entusiastisk och hjälpsam och plockade fram allt vi var sugna på att klämma på AT, sportrollar till helguldare som Skydwellers, Daytonor och Subar.
    Jag håller dock med om CDG begränsade och tråkiga utbud av butiker och restauranger.

Svante gillar detta.
  16. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Om CDG anses trist så kan jag INTE rekommendera Tianjins internationella flygplats i Kina... Butiker - vad är det? Restauranger - vad är det? Lounge - ja, det har vi. Ett trångt rum med två läderfåtöljer. Gratis jordnötter...

l.smallbone gillar detta.
  17. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Kan inte sluta skratta åt royal quartz haha!

18. acce1999

acce1999 Friends of KS

Mest minnesvärt från CDG: bokade om till tidigare flyg, spottade en Rolex 1655 på en man som såg ut att ha burit den sedan ny. Detta var innan "folk" visste vad en 1655 var... Dvs på nittiotalet.

19. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    CDG är inte så hemskt. Bara man klarar av att presentera sig på franska och tycker om labyrinter så är den underbar. CPH är svin tråkigt men trevligt och smidigt. Tel Aviv däremot... Tro mig, där vill man inte fastna i säkerhetskontrollen för att man är bakis, kallsvettas och inte kan fokusera med blicken på grund av natten innan, detta kommer tolkas som nervositet och kommer leda till en grundlig genomgång av ditt bagage och en aggressiv utfrågning. Tar man sig väl igenom det är flygplatsen helt okej men lite svår navigerad.

20. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Tackar vet jag Koh samuis flygplats. Ett rullband, 3 hyddor utan väggar och en riktigt trevlig buffé för alla resenärer, gratis.
    Underbart ställe! Screenshot_2014-03-31-00-04-16.png

Minuteman, 4cie och Aquaracer2 gillar detta.
  21. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Där ifrån har jag oxå flugit. En intressant upplevelse.
    Ett par år före 9-11 iofs, men då var avgränsningen mellan incheckad & inte incheckad en blommande häck... :D

22. En cool flygplats är Abu Dhabi

23. Anfield

Anfield Borgare

1.jpg Ha Ha ...... Tackar vet jag charle de gaulle airport terminal 1

Rozzy gillar detta.
  24. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Var på CDG för ett par veckor sedan och reagerade också på butiksnamnet.
    Dock fick jag ett bra bemötande när jag ville klämma på en LLD, och lämnade butiken med en trevlig katalog, och en ny prioritet för framtida inköp. :)
    +1
    Koh Samui har nog den mysigaste flygplatsen jag varit på.

25. Malakias

Malakias Friends of KS

Från:
    Vänliga Västmanland

Utsmyckningen på flygplatsen i Santiago är inte lika elegant, men där får man i alla fall veta vad som händer med alla försvunna väskor...
    IMG_4659.JPG

paradis och 4cie gillar detta.
  26. 4cie

4cie Biskop

Jag hittade min gamla väska, det är den blåa väskan näst längst nere :p ;)

Malakias gillar detta.
  27. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Gillar BKK (Thailand) finns det mesta ock lite till.........men när man landar,så rat det en evighet ,tills du kommer ut pga.att den är så stor. Vet inte om det finns större flygplats , än BKK ,nya :eek: Suvarnabhumi

Mårtenssons ur Brookfield