Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bästa dykaruret för pengarna

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bjornen11, 5 januari 2016.

1. Bjornen11
    Trådstartare

Bjornen11 Torpare

Hej! Är på väg att handla min första dykklocka kring 2000 kr klassen mer eller mindre. Sett att Seiko samt Citizen har några som verkar vettiga och stryktåliga, är det något annat märke jag bör kolla in eller ska jag hålla mig till dom märkena?
    Enda kraven jag egentligen har är att den ska vara automatiskt samt minst 200m vattentät. Mvh Björn

2. Wiliamo

Wiliamo Präst

Det säger sig självt - du ska ha en Seiko SKX007! Finns en stor tråd tillägnad just den modellen här på forumet. En väldigt prisvärd, bra och stryktålig klocka för en rimlig peng. Om du vill kan du köpa till ett super oyster-band. Du kan också kolla på lite olika modeller av Orient i samma prisklass, men jag vågar nästan hävda bestämt att SKXan är mest bang for the buck. Lycka till!

Kristoferc, Forsberg och meo_swe gillar detta.
  3. Bjornen11
    Trådstartare

Bjornen11 Torpare

Tack för svaret! Ska läsa igenom den tråden.

4. Richard1987

Richard1987 Stadsbo

Ligger ute en skx007 på blocket för en tusing, 3 år gammal dock. Fick nyss hem en skx009, riktigt nice!

5. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    Har haft en SKX. Snygg klocka men jag propsar mycket hellre för Orient. Enligt mig mycket snyggare.

Här är min Orient Mako. 1400kr fraktat och klart.

DSC_0084.JPG

DSC_0130.JPG

JohnZ gillar detta.
  6. Spindel

Spindel Biskop

Viktigaste frågan: kvarts eller mekaniskt?

EDIT:// ska du bara ha en tillförlitlig dykare gå på kvarts och skit i de förslag du fått i denna tråd före mitt inlägg då dessa är mekaniska klockor.

7. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    "Enda kraven jag egentligen har är att den ska vara automatiskt samt minst 200m vattentät."

Mekanisk tolkar jag det som ;)

8. Spindel

Spindel Biskop

Gahh saknar läsförmåga >.<

9. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    Det gör vi alla ibland!

10. audotcom

audotcom Friends of KS

Från:
    Södertälje
    Skulle säga skx007, skx009 och orient Mako som redan sagts tidigare i tråden:) prisvärda klockor!

11. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Eller vänta till SRP77x ligger för den pengen!

12. FrankyFourFingers

FrankyFourFingers Präst

Från:
    Marseille
    Som sagts är ju skx007/009 samt Orient Mako/Ray bra instegsdykare för en billig peng.
    Går du upp nån tusing så har du ju en Seiko Sumo som är sjukt mycket klocka för pengarna.

13. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Orient Ray är ett svårslaget alternativ.
    Gillar min pvd:ade :)
    WP_20151208_21_31_34_Pro.jpg

Fliegerchronograph och JohnZ gillar detta.
  14. box

box Bonde

Gillar min Orient Ray. Föredrar den framför 007.

15. floristen

floristen Stadsbo

Instämmer med några i gänget och säger Skx007! Och då värt att köpa en helt ny, ligger på 2400kr om du vill ha gummi och 2800 på länk.
    Det är på Uret.se, finns kanske billigare någon annanstans.

16. Ruskprick

Ruskprick Friends of KS

Finns Orient Mako XL också om du vill ha en större modell, oavsett så är det bara att hålla med tidigare. SKX eller Ray/Mako lär vara mest för pengarna och mellan dessa så är det mer en smaksak :)

17. Lundgren

Lundgren Borgare

Köpte min orient black ray med länk från Skywatches, hamnade på strax över 1100kr inklusive frakt! Tull och moms klarade jag mig ifrån. Mycket klocka för pengarna!

18. Bjornen11
    Trådstartare

Bjornen11 Torpare

Tack för alla tips! Lutar åt en skx009, finns på ebay för ca1500kr, antar att dom är äkta då säljaren har 99% gode omdömen

Kristoferc gillar detta.
  19. Kristoferc

Kristoferc Stadsbo

Beställde en skx009 igår från uret.se, ska även beställa hem ett super oyster i slutet av månaden. Gick på 2,500:- typ 1,000 spänn dyrare än utländska sidor som jag fann den på men men, skönt och kunna fixa allt snabbt om det är nått fel på klockan eller så.

Mårtenssons ur Brookfield