• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa klockan för 10k?

Merlin

Vacheron
2-Faktor
2013-04-10140102_zps092000b2.jpg
 

berg35

Omega
Förrutom Orisen som skulle vara mitt första val undrar jag om det inte går att få en Sinn U1 för de pengarna?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Steelfish är en gammal favorit, skulle ta den hellre än LLD då kvalité och stryktålighet är svårslagen. LLD är också grym.

IMAG1339.jpg


Eller några coola vintagedressare :)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Säg inte för mycket, jag sysslar för tillfället med att rätta deklarationer. Kanske lägger till en 0a någonstans :cigar:
Skämt åsido, hitta en begagnad Omega Genève blå tavla och länk, gör sedan en full service. Borde gå på mindre än 10k och är snorsnygga. Men kan tyvärr inte något ref på dessa

Jag har inget problem med en nolla till på rätt ställe! ;)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Steelfish är en gammal favorit, skulle ta den hellre än LLD då kvalité och stryktålighet är svårslagen. LLD är också grym.

IMAG1339.jpg


Eller några coola vintagedressare :)

Ja, fått tips på denna. Kan bara inte bestämma mig för vad jag tycker om den. Ena bilden ser den riktigt skön ut men i den andra rätt tråkig. Får säga att din bild hör till de första. Måste försöka hitta nån att klämma på.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Den växer för var dag man bär den. Detta är 42mm som är ovanligare. Sålde min för 9k. Funkar på Nato också.

IMAG1506.jpg

IMAG1494.jpg

IMAG1377.jpg

IMAG1333.jpg
 

Ricrob

Patek
Aquis'en är störtfin och galet prisvärd! Köp Vekktah's vettja!? Annars lägger jag i vanlig ordning min röst på Sinn UX i den prisklassen.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Jag gillar verkligen den kantiga länken på aquis! Annars steelfish all the way, funkar till allt utan smoking !
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Då har det kokats ner till två alternativ. Tror även jag har det klart redan men kan ju lyfta den andra alternativet här ändå. Först ut är Orisen. Slår till om lite andra affärer går i lås i veckan.

IcvC4pe.jpg


Men detta alternativ dök även upp inom budgeten. Rätt trevlig men av oklar anledning ligger den bara tvåa på listan hittills. Kan vara länken, kan vara vridringen, kan vara att Tudor gör sig bättre när det är äldre. Vem vet.

T2dg0zL.jpg


Tack för alla tips!
 
Topp