• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa klocknyheten 2014!?

John R

Panerai
Ring klocka ring, kommer ljuda inom kort och sätta punkt för 2014.
Vilken klocknyhet har att fått din underläpp att darra och din överläpp att pärla sig av svett. Finns det någon goding som
kittlat extra gott detta året. Om så är fallet upp med bild på skönhten, coolingen eller penisfölängaren.
Du får natuligtvis posta bilder på fler än en nyhet om du är ambivalent. För mig så måsta det bli en nygammal nämligen Omega Seamaste 300. Jag har ej klämt på den i IRL men vågar påstå att jag är lite förälskad i denna.
Den nya Rolex pepsin ligger mycket bra till får jag erkänna!
9GfALWc.jpg

gkEbCEC.jpg


Vilken klocka är värd en första plats i din bok?
Gott Nytt år!
/John R
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ring klocka ring, kommer ljuda inom kort och sätta punkt för 2014.
Vilken klocknyhet har att fått din underläpp att darra och din överläpp att pärla sig av svett. Finns det någon goding som
kittlat extra gott detta året. Om så är fallet upp med bild på skönhten, coolingen eller penisfölängaren.
Du får natuligtvis posta bilder på fler än en nyhet om du är ambivalent. För mig så måsta det bli en nygammal nämligen Omega Seamaste 300. Jag har ej klämt på den i IRL men vågar påstå att jag är lite förälskad i denna.
Den nya Rolex pepsin ligger mycket bra till får jag erkänna!
9GfALWc.jpg

gkEbCEC.jpg


Vilken klocka är värd en första plats i din bok?
Gott Nytt år!
/John R
Håller med om nya pepsin. Mums :)
 

Apansson

Torpare
Tycker också Rolex gjort ett fantastiskt jobb med pepsin. De nedtonade färgerna på bezeln är fantastiskt, och man ser verkligen att det är en elegant vitguldsklocka eftersom färgerna är lite med nedtonade och subtila än de klara på t.ex 16710.

Gillar faktiskt även Royal Capital. Det är grym finish på den, och verkligen ett steg upp från Sjöö Sandströms andra modeller. Verket är ju fantastiskt, tyvärr inte in-house, men de har själva gjort ett grymt jobb med boett, tavla, viklås. Kanske skulle bandet kunna vara lite mindre puffigt, men det är det enda man kan anmärka på på en annars fantastiskt grym dressare.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Personligen tycker jag inte det släpptes någon riktig kanonersklocka förutom SD 4000 och SBGX117.

SBGX117 var ju historiskt signifikant om man gillar SEIKO då det är den första dykarklockan från GS med kvartsurverk (även den första dykarklockan utan datum). Den fick mig även att bildgoogla efter nya bilder minst en gång om dagen från april tills jag fick hem den i oktober, vilket säger en del om vad jag tycker om den.

^^Världens bästa kvartsdykare^^
 

Jens

Greedo
Två stycken. Jag är extremt svårflörtad när det kommer till kronografer, men när jag såg denna så dog jag lite. Mitt klockintresse tog på allvar fart för 22 år sen, men under denna tid så har jag endast ägt en handfull.
Den här är dock helt fantastisk, ligger på vill ha-listan.
image.jpg


Mitt andra "vill ha" är Breitling B-50 cockpit. Så jävla cool!
image.jpg



J
 
116660 eller 116710BLRO ÄR de största.
Inga andra har gjort ett så stort intryck.

Efter den så är det väl nya SM300 eller Pateks 5990.
 

John R

Panerai
Två stycken. Jag är extremt svårflörtad när det kommer till kronografer, men när jag såg denna så dog jag lite. Mitt klockintresse tog på allvar fart för 22 år sen, men under denna tid så har jag endast ägt en handfull.
Den här är dock helt fantastisk, ligger på vill ha-listan.
image.jpg


Mitt andra "vill ha" är Breitling B-50 cockpit. Så jävla cool!
image.jpg



J


BP`n är riktigt läcker!

/JR
 

JayJay

Rolex
S&S Royal Capital. Jäkligt roligt med en svensk tillverkare som vågar kliva upp på den nivån. Hoppas det kommer mer framöver.
 

fc2

Rolex
- Först och främst gillar jag Breguet's uppdatering av 5237:an - 5287. Fortfarande använder man sig av världens trevligaste urverk, enligt mig, och den nya kronosekundvisaren är den snyggaste jag någonsin sett.Tavlan är ett mästerverk och den vänstra subtavlan är succé.

- Sedan är jag glad att Omega gjorde en ordentlig homage-version, den nya Seamaster'n. Omega har klantat till många saker på senare tid; Bullhead och MkII som är automatiska, en Spacemaster som är alldeles för stor samt har både titan och kvarts samt vissa Speedmaster's som inte varit så lyckade såsom Apollo 17.

- Jag gillar också att man tog namnet "Master Co-Axial", ett namn som andas 50-tal. Speedmaster, Milgauss och Ingenjeur skulle alla kunnat få sällskap av "Master Co-Axial", iaf i min värld.

- Om vi fortsätter på Omega-spåret kan man ju inte annat än gilla nya Omega Tresor. Det enda som man kan ha åsikter om är väl priset som var hiskeligt högt.

- Rolex nya Sky-Dweller kom som en överraskning och både namnet och klockan är en riktig hit. Är inget Rolex-fan men Sky-Dwellern är min favorit bland Rolex alla klockor och är en av få jag verkligen skulle vilja äga. Sea-Dweller 4000 är också en trevlig nyhet.

- PP 5960 är också trevlig. Gillar high-end i stål och gillar när allvarliga tillverkare skojar till det.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Rolex Sea-Dweller 116600 är riktigt bra och jag är rätt säker på att jag kommer att äga en igen men min fick tyvärr lämna för att finansiera vinnaren i min bok..........................*trumvirvel*............................

Patek Philippe Nautilius Travel Time Chronograph, alltså kort och gott Nautilus 5990.

image.jpg
 
Topp