• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Priority Pass.

Man får fonder, ingen koll på hur mycket. Jag snackade till mig kortet gratis första året till mig och frugan och i år totalt 1900 för 2 kort. Tycker det är mycket värt att slippa betala för lounge och jag hyr bil minst en vecka per år, kortet räcker självrisk för 15k och spar i hela kortet när den reducerade självrisken för 250-300 on dagen försvinner.

Consieege service sköts av Falk och de få gånger jag nyttjat så är de otrevliga, okunniga och rent ut sagt skit! Det är absolut sämsta med kortet

Då tycker jag du fått en bra deal! Håller med om Concierge. Jag ringde dem en gång när en vän var strandad på Gotland och behövde hjälp med biljetter till en båt (Jag skulle betala) och deras svar var: "Kan du inte ringa själv"?
 

MrPlow

Rolex
Vad gör man med 100 000 Coop-poäng?

Använder ej SAS eurobonus så det alternativet till mig själv går ju tyvärr bort. Säljer folk sina poäng? (Tänker allmänt. Vet att 100k inte är någon större mängd..)
1000 kr på ett köp:
50779.png

https://www.coop.se/MedMera-kortet/Poangshop/?offerId=122707
eller 100 st klämmisar?
55315.png

https://www.coop.se/MedMera-kortet/Poangshop/?offerId=65007
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Kör på mitt Porsche MasterCard, ger lite förmåner på allt möjligt samt att man kan plocka ut porsche's produkter med poäng som man samlar. Ett måste kort om man har Porsche!
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Kör Handelsbankens Platinum från MasterCard. Har vart nöjd hittills och utnyttjat försäkringarna som fungerade prickfritt. Sen förhandlade jag ner årsavgiften avsevärt vilket många inte tror man kan.

Kunde inte få ner mitt något. "Jag har aldrig gett rabatt till någon som inte är private banking-kund".
 

MrPlow

Rolex
Har en liten fråga till er som använder Coop medmera mer till att betala räkningar, är det möjligt att sätta in pengar i kreditkortet för att sedan mha betalo betala sina räkningar och ändå få bonuspoäng? T.ex om man skulle få räkningar för en totalsumma på 10k, så överför man 10k från sitt bankkonto till kreditkortet och sedan betalar av räkningar och då ligger kreditbalansen fortfarande på 0 samtidigt som man får sina bonuspoäng.
 

Edin

Panerai
Tänkte på det här med Coop och Betalo då jag har för mig att jag har för mig att jag läst att man inte kan få poäng på sina räkningar längre. Men när jag läser på scoops hemsida så verkar det fortfarande stämma upp till 100 000 per månad. Mor har en del stora räkningar att betala nu för ett nytt badrum och lite annat iom lägenhetsrenovering och till sommaren kommer det bli än mer då hon/vi ska bygga sommarhus. Funkar det eller funkar det ej?
 
Tänkte på det här med Coop och Betalo då jag har för mig att jag har för mig att jag läst att man inte kan få poäng på sina räkningar längre. Men när jag läser på scoops hemsida så verkar det fortfarande stämma upp till 100 000 per månad. Mor har en del stora räkningar att betala nu för ett nytt badrum och lite annat iom lägenhetsrenovering och till sommaren kommer det bli än mer då hon/vi ska bygga sommarhus. Funkar det eller funkar det ej?

Funkar men du får 1% i avgift via betalo.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är det Betalo som gäller eller finns det något bättre?

Edit: På kortio.se kan man göra en test och se vilket kort som passar bäst.
 
Senast ändrad:

RosaCasio

Cartier
Funkar men du får 1% i avgift via betalo.
Vilket gör det helt ointressant eftersom det man får hämta ut i poängshoppen oftast understiger 1% av poängvärdet.
Se exempel med klämmisar ovanför. Kostar 9,95 och man får betala 1000 poäng ( 1000 kr via CoopMedMera )
Jag använder fortfarande mitt kort vid betalningar ute eftersom det fungerar smidigt med poängen och jag har en coop nära vid mitt hus som jag kan hämta ut gratisgrejer från. Smidigt för mig men sen dom tog bort Betalofördelen så tappade det mycket av sin charm.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Hej. Har idag Swedbanks standard Mastercard + världsnatur kortet. Vilket inte ger mig ett skit. Så tänkte faktiskt bli lite medveten och skaffa ett "bättre" men har noll koll. Kikade lite på amex guld och även mastercard guld via min bank. Någon som kan säga något om dessa eller komma med andra förslag. :)

Tack på förhand
 
Hej. Har idag Swedbanks standard Mastercard + världsnatur kortet. Vilket inte ger mig ett skit. Så tänkte faktiskt bli lite medveten och skaffa ett "bättre" men har noll koll. Kikade lite på amex guld och även mastercard guld via min bank. Någon som kan säga något om dessa eller komma med andra förslag. :)

Tack på förhand
Preem MasterCard. 1% (kontant) bonus på alla köp (förutom bränsle hos konkurrerande kedjor).
 

san

Cartier
2-Faktor
Som kund hos Skandiabanken tycker jag deras Visa Betal- och kreditkort är riktigt bra. Får 10 poäng per spenderad hundralapp och har ställt in så att utnyttjat belopp varje månad dras automatiskt på autogiro vid varje månadsslut.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Preem MasterCard. 1% (kontant) bonus på alla köp (förutom bränsle hos konkurrerande kedjor).

1% kontant återbäring alltså? Men känns sådär då det inte finns någon preem mack här. Haha. Vill gärna ha något som inkluderar lounge på flygplats. Poäng på köp. Bra försäkring mm. Tänkte på mastercard pga. Jag redan har det via banken idag. Men såg rätt dyrt ut jämtemot vad man får. Om man jämför med ex. Amex
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Nu när ICA tar bort bonusen på köp utanför ICA så tittar jag på nytt kort. Preem ligger bra till. Såg även att Ikano Bank har ett intressant upplägg med konstant 5% rabatt på restauranger (betyder inget när man har Rikskuponger) och 1% på drivmedel. Sen så har de också specialrabatter varje månad på en hel bransch. Just nu är det 5% hos bygghandlare och i november så är det 15% hos smyckes- och klockbutiker. Rabatten får man inte i affären utan på kortfakturan.

Man kanske skall ta och skaffa ett Ikano-kort till hösten och köpa en klocka... :) Har någon erfarenhet av hur det fungerar? Typ om en affär har fel "bransch-kod" går det då att överklaga?
 

LS

Panerai
2-Faktor
Jag kör Amex och hoppades på ungefär samma sak innan jag skaffade mitt. Men tyvärr, funkar inte.
På vilket sätt fungerar det inte? Jag betalar räkningar via Betalo med mitt SAS AmEx och får poäng och spend precis som vanligt. Kan såklart vara andra regler för vanliga AmEx-kort men det låter lite konstigt.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
På vilket sätt fungerar det inte? Jag betalar räkningar via Betalo med mitt SAS AmEx och får poäng och spend precis som vanligt. Kan såklart vara andra regler för vanliga AmEx-kort men det låter lite konstigt.


Hur funkar detta rent praktiskt? E-fakturor mm. tar för givet jag måste ta bort mina autogiros iaf. :)
 
Topp