Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bästa "ship forwarding"-firman i USA?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Oheligflopp, 15 augusti 2015.

1. Oheligflopp
    Trådstartare

Oheligflopp Torpare

Tänker köpa en klocka av en försäljare på Amazon som tyvärr inte skeppar direkt till Sverige. Kommer alltså behöva använda något företag som skickar vidare paket. Vilket har ni använt och/eller skulle rekommendera för en klocka i tiotusenkronorsklassen?

2. KenKun

KenKun Biskop

Jag har testat Borderlinx ett par gånger. Alltid fungerat bra :)

3. Oheligflopp
    Trådstartare

Oheligflopp Torpare

Hmm okej, vad betalade du? Och vad angav du för mått? Skrev 20x20x20 cm och 1 lbs som mått, valde "jewellery" som kategori och skrev in värdet på cirka 1100$ och fick smått sanslösa 2441 SEK i bara "taxes", totalt över 3000 SEK som kostnad. Vad gör jag för fel?

4. KenKun

KenKun Biskop

Frakten varierar, beroende på innehållet, och mått och tyngd på paketet. Tänk även på att dollarn är väldigt dyr nu.

5. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Men det stämmer väl bra? Du ska ju betala 25% moms på varans värde när du tar in i Sverige från icke EU land.
    Plus tullavgift.
    Säkerligen med lite pålägg från fraktfirman för att de ska hantera skatten.

6. par

par Friends of KS

@Hebbe du hade väll testat detta?

7. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Njae inte riktigt. Jag använde shopusa för att kunna skicka lite kläder. Dock kostade det för mkt så mina rea fynd blev inte särskilt lönsamma

par gillar detta.
  8. kalufsen

kalufsen Präst

Ingenting konstigt med det om du skall vara en hederlig medborgare och betala tull o moms :)

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vad är det för klocka?
    Om du kan tänka dig handla från hela världen så är USA sällan billigast när det gäller klockor pga den höga dollarkursen.

Har du kollat amazon.co.uk ?

Mårtenssons ur Brookfield