• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa släppet på Basel 2016?

Husse

Patek
I mina ögon är nya Air-King en katastrof! Det står jag för. Tycker det känns som ett hopplock av flera olika modeller! Inte min kopp det där.
 

sir alex

Panerai
Lite smått förundrad över hur många som gör i byxan:Dbara för att Rolex sätter en keramikbezel på Daytonan och missar en massa andra trevliga kronografer. Den här t.ex.
image.jpeg
El Primeron var bäst enligt mig. Brons Tudorn hamnar också på pallplats.
 

Apansson

Torpare
Nya faceliftade PO hade jag kunnat tänka mig som fin beater. Riktgt bra orange inslag. eller vad säger du @Apansson @RicVin
Omega-Seamaster900x581.jpg
Jag hatar den. Jag är så jävla besviken, trodde verkligen att det skulle komma en med helt orange keramisk bezel med liquidmetal denna gång!
Däremot denna, tänk tänk om den kom på länk. Skulle sälja allt jag ägde om denna kom på länk.
1517091_1156356847710459_1283550339_n.jpg
 

m_s

Patek
2-Faktor
Halvintressant Basel i år. Tudor är ju mitt absoluta favoritmärke men rätt delad just nu. Bronzon växer dock på mig för varje dag och är helt enkelt sugen på att få klämma på den just för att den känns lite härligt vulgo!

image.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nya faceliftade PO hade jag kunnat tänka mig som fin beater. Riktgt bra orange inslag. eller vad säger du @Apansson @RicVin
Omega-Seamaster900x581.jpg

Tycker det vore roligaste med helt orange keramisk ring, men på banden de visades upp på blir det ändå en fullträff. Grym i både vanlig och Krono, iaf i denna variant!

En av mina favoriter tillsammans med de två padi från Seiko. Sen fanns det iof mer godis från patek etc men inget som intresserar mig, kommer aldrig att äga ändå :meh:
 

JKanon

Omega
Tycker TAG heuers monza i svart var tokfet! Solklar vinnare enligt mig, även om det fanns en hel del annat smått och gott som visades
 

jandan

Panerai
Lite smått förundrad över hur många som gör i byxan:Dbara för att Rolex sätter en keramikbezel på Daytonan och missar en massa andra trevliga kronografer. Den här t.ex.
image.jpeg
Också en av mina favoriter i år. Tyckte Rolex Air-king och Daytonan var ganska lyckade.
Och säkert några till som jag glömt. Det var ju ett tag sen....
 

Oew

Rolex
Jag hatar den. Jag är så jävla besviken, trodde verkligen att det skulle komma en med helt orange keramisk bezel med liquidmetal denna gång!
Däremot denna, tänk tänk om den kom på länk. Skulle sälja allt jag ägde om denna kom på länk.
1517091_1156356847710459_1283550339_n.jpg
Har du nån länk med mer info om den? Var ju rätt trevlig
 

Simpatico

Rolex
Svårt att plocka det bästa släppet så jag tar mig friheten att plocka ut tre.
Mest realistiska är Tudor Bronze.
Motivering: Inom ekonomiskt räckhåll, spännande material och klassisk design. Skall bli mycket spännande att se och testa den i verkligheten.
Tudor-Black-Bay-Bronze-watch-1.jpg


Nästa ut blir: Citizen Eco-Drive One
Motivering: Blev helt tagen när jag såg bilderna i Molle/Yonsson tråden. Så oväntad och helt magisk. Där snackar man en lövtunn dressare.
image.jpeg


Sist ut blir nog Rolex Exp 1 med lite bättre propotioner. Kanske årets: -vi lyssnar lite på våra konsumenter och kan ändra oss en smula!
Rolex Exp 1.jpg
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Reflektioner över Tudors nya släpp:

1: Bronse tudorn: Jättekul att tudor lever ut heritage linjen, men varför är de inte konsekventa i det de gör? Bronseklockan är ball men avsaknaden av länk gör den rätt oattraktiv i mångas ögon, en bronslänk tror jag inte hade varit en höjdare förvisso men you get the point...en nitad bronslänk...hade funkat. Varför de fjuttiga lugholesen som inte finns på ngon annan blackbay? Varför är den i 43 mm när alla andra är i 41mm? Jag förstår inte....

2. Blackbay PVD: Varför inte använda de vanliga endlinksen? Jissess...

3. Blackbay baby: jävligt bra bortsett från dykarkronan som inte hör hemma här...Här hade den nitade länken suttit som hand i handsken!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vi verkar ha väldigt lika smak.
Mina favoriter är Heuer Monza, Explorer 1, Tudor BB Bronz och vit Daytona.

Air King något rörig och Baby black bay lite slätstruken.
 

Sputniq

Panerai
Tyckte att Tudor träffade rätt i är. Dock är det dumt att Bronsen är 43 mm. BB 36 mm är apcool, samma med PVD - dock synd på endlänkarna.

Pateks perpetual calender var också vansinnigt vacker. Nya Daytonan i vitt var rätt läcker, lite mattsvart mot vitt gör sig riktigt bra. Rolex AirKing var bedrövligt jävla ful.
 
Topp