• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa stället att köpa Seiko SKX009?

Kanadicken

Panerai
Letar efter en Seiko SKX009, helst i J-variant, strap spelar ingen roll då jag väntar på ett Super Oyster från Strapcode. Beställde en SKX009J1 för ~1800SEK från CityWatches UK men fick idag (efter 12 dagar!) svar att de inte kunde skicka den och att ordern avbrutits. Antar att de inte hade den i lager. Jag föredrar Europeiska butiker p.g.a. tull och frakttid men har sneglat lite på Chrono24. I Sverige är ju Uret.se billigast med 2200SEK men är inte jättesugen på att beställa från dom. Har ni något tips?

Jag kan tipsa Monster Watches. Han har bara J modellen och är baserat i netherlands. 200 euro med gummi plus 15 for shipping blev nästen exakt 2000 SEK i november när jag köpt min 007.
 

Flinke

Omega
Också pa jakt efter denna, tack för tipset! :)
Jag köpte min ( K-modellen) via "Moon Dog" som jag hittade via Amazon. Kostade 244 Dollar inkl. frakt från Japan. Sedan ville tullen/staten ha nästan 400 kr för tull + moms. Den var slut på Monster Watches och Creationwatches när jag köpte min.
 
Tack för alla svar! Har varit nära att beställa från CreationWatches men har läst lite för mycket negativt om dom.

Jag beställde därifrån förra året. Gick hur bra som helst förutom leveransen från DHLs sida. Fick ringa dem 3-4 gånger och säga att jag ville hämta på utlämningsställe pga att jag var bortrest. Inga extra avgifter eller något sånt.
 

Hawkeye

Cartier
2-Faktor
Jag beställde min SKX009J på gummi från Skywatches.com i maj, fick då betala 180 USD inkl frakt. Gick väldigt bra och slapp betala tullavgift.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Under Basel sa SEIKO att skx007/009 numera var under limited production. Förra veckan fick jag reda på att SEIKO ändrat detta till att de nu är utgående modeller, de har alltså med största sannolikhet redan tillverkat sista batchen. Räkna alltså med att de inte går att hitta om några månader när alla sålt slut på sina lager.

Klockmaster Globen har tydligen sålt 007 till specialpriset 2400kr, rätt prisvärt för att vara inom EU, speciellt med tanke på att listpriset i Sverige är på sjuka 4298kr. Nu är de däremot slutsålda, bara att hoppas att de får en stor kaka av den troligtvis sista beställningen till Sverige som lagts hos SEIKO.

Det finns inga som helst indikationer på en ny motsvarande modell, mer än att vi vill ha en.

Så vart ska man då handla? Oklart, men var snabb. :)
 

tissoter

Audemars
Under Basel sa SEIKO att skx007/009 numera var under limited production. Förra veckan fick jag reda på att SEIKO ändrat detta till att de nu är utgående modeller, de har alltså med största sannolikhet redan tillverkat sista batchen. Räkna alltså med att de inte går att hitta om några månader när alla sålt slut på sina lager.

Klockmaster Globen har tydligen sålt 007 till specialpriset 2400kr, rätt prisvärt för att vara inom EU, speciellt med tanke på att listpriset i Sverige är på sjuka 4298kr. Nu är de däremot slutsålda, bara att hoppas att de får en stor kaka av den troligtvis sista beställningen till Sverige som lagts hos SEIKO.

Det finns inga som helst indikationer på en ny motsvarande modell, mer än att vi vill ha en.

Så vart ska man då handla? Oklart, men var snabb. :)
Köpa upp så många man kan :)
 

Jonte73

Audemars
Nöjd :)

image.jpeg
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Det är inte bara skx007 som är svår att få tag på. Det gäller fler av de billiga Seiko- modellerna som har ett 7s26 verkar det som (t.ex. snkk41/snkk47 som jag varit på jakt efter i några veckor)...
 

Sledger

Cartier
Vad menas med J-version? Är det att det står "made in Japan"?
Så om du absolut vill att det ska stå "Made In Japan" på klockan så köper du J, vill du ha en ren tavla med mindre kludd så köper du K. ;) De är i övrigt exakt likadana och tillverkade i samma fabrik.

Shoppinginjapan.net ser ut att ha både 007 och 009 inne på både länk och gummi. $346 för J-versionerna på gummi, $211 för K på länk och 009K på gummi och sedan $194 för 007K på gummi. Priser inkl frakt.

http://www.shoppinginjapan.net/search.php?search_query=skx00&x=0&y=0
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
Stämmer det verkligen att det tillverkas i samma fabrik?

Själv tycker jag att det är en tydlig skillnad på känslan i vridringen där jag tycker det är fördel J modellen då den känns skönare. Men kanske bara är mina objekt som sviker så mycket.
 
Senast ändrad:

månljus

Panerai
Så om du absolut vill att det ska stå "Made In Japan" på klockan så köper du J, vill du ha en ren tavla med mindre kludd så köper du K. ;) De är i övrigt exakt likadana och tillverkade i samma fabrik
Har diskuterats förut. Jag håller inte med dig i att dom är exakta likadana minus text. Har du någon källa eller är det bara vad du tror?
Stämmer det verkligen att det tillverkas i samma fabrik?

Själv tycker jag att det är en tydlig skillnad på känslan i vridringen där jag tycker det är fördel J modellen då den känns skönare. Men kanske bara är mina objekt som sviker så mycket.
 

Kanadicken

Panerai
Har diskuterats förut. Jag håller inte med dig i att dom är exakta likadana minus text. Har du någon källa eller är det bara vad du tror?
Jag har hörde från flera ställa att Seiko själv har sade att det bara hade med distribution att göra. Skillnader mellan olika modella har förklarade tidigare med att dessa modeller inte har den högsta kvalitets kontroll så det variara. Men jag kan håller med filmen, min J känns väldigt tight och har skarpa boet jämfört med bilder jag har sett av K modeller.
 

månljus

Panerai
Jag har hörde från flera ställa att Seiko själv har sade att det bara hade med distribution att göra. Skillnader mellan olika modella har förklarade tidigare med att dessa modeller inte har den högsta kvalitets kontroll så det variara. Men jag kan håller med filmen, min J känns väldigt tight och har skarpa boet jämfört med bilder jag har sett av K modeller.
Har också hört det men aldrig fått det bekräftat riktigt. Upplever som sagt också skillnader mellan J och K men har bara ägt J. Kan vara kvalitetskontrollen som du säger men har alltid upplevt just J som lite bättre finish. Kan så klart vara färgad. ;)
 

Ale

Cartier
Har också hört det men aldrig fått det bekräftat riktigt. Upplever som sagt också skillnader mellan J och K men har bara ägt J. Kan vara kvalitetskontrollen som du säger men har alltid upplevt just J som lite bättre finish. Kan så klart vara färgad. ;)
Det tror jag inte på. Har hållt i båda. Identiska.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har också hållt i båda (köpt 4 J och 1 K, hållt i mängder av K). Upplever viss skillnad i hur borstade boetterna är, speciellt i övergången mellan de borstade och polerade sektionerna.
 

Ale

Cartier
Har hållit i båda samtidigt. :cool:
Utan intresse av att försvara ett dyrt köp av bokstaven 'J'.
Ingen skillnad.
 

Ale

Cartier
Du kanske bara inte klarar av att se skillnaden för det är nämligen skillnad.
Kan man tänka sig att det är skillnad på olika batcher? Jag har då inte bedömt något representativt urval från olika batcher i större kvantiteter för att kunna dra tvärsäkra generella slutsatser om det ena eller det andra. Innan vi gjort det konstaterar jag därför att sådana skillnader inte föreligger.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Kan man tänka sig att det är skillnad på olika batcher? Jag har då inte bedömt något representativt urval från olika batcher i större kvantiteter för att kunna dra tvärsäkra generella slutsatser om det ena eller det andra. Innan vi gjort det konstaterar jag därför att sådana skillnader inte föreligger.

Det är ju bara googla lite.
 
Topp