• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Sledger

Cartier
Igår var der äntligen dags för sjösättning av pojkdrömmen. Nu är hon äntligen färdigrenoverad!
image.jpeg
image.jpeg

Ser väldigt fin ut!

Känns det inte creepy att dra upp båten så snett på vagnen? :eek:
Går det inte att flytta tillbaka stolpen med stävstödet lite så båten ligger centrerad med växelhus bakom bakre rullarna?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Googlade bara fram någon! Givetvis köper jag något begagnat. Åtminstone till och börja med!
Har knappt seglat själv sen optimist laser-tiden ;) ska nog gå bra!
Päronen bor vid vattnet så förvaring är inga problem. Dom tar väl inte in vatten likt en optimist heller? (Alltså ingen sittbrunn)

om du är händig och bara ska campingsegla kan du väl köpa en gammal Tornado med bra segel? ...dvs en "Tournado"..., inte lika blöt och kapsejsar inte lika lätt som en HC16 och du kan smälla upp tältet på trampolinen? :D
 

kabro

Cartier
Någon som har erfarenhet av hur snabbt bassängen i Sandhamn blir fylld på midsommar?
Tänkte bidra till trängseln med en liten båten á 20 fot.
 

RosaCasio

Cartier
Ska tillbringa en hel del tid i Stlhm skärgård denna sommaren men som landkrabba och Skåning har jag ingen aning om vilka flytvästar som är bäst för barn.
Behöver till sonen som väger strax över 10 kilo ( han är bara 6 månader hehe ).
Har ni några tips?
Kanske någon som framöver i augusti vill utmana mig och frugan på boule på liten ö norr om Värmdön.
 

SJ Smythe

Cartier
Ska tillbringa en hel del tid i Stlhm skärgård denna sommaren men som landkrabba och Skåning har jag ingen aning om vilka flytvästar som är bäst för barn.
Behöver till sonen som väger strax över 10 kilo ( han är bara 6 månader hehe ).
Har ni några tips?
Kanske någon som framöver i augusti vill utmana mig och frugan på boule på liten ö norr om Värmdön.

Vi har Baltic Bambi till vår tjej som väger något liknande. Verkar bra förutsatt att man kan få barnet att känna sig bekväm med den på.
 

BjörnE

Omega
Någon mer som körde åfor? Riktigt snabb upplaga i år, måste varit bland de snabbaste i mannaminne. På armen 14060M på grått nato.

image.jpeg
image.jpeg
Jo då, jag seglade också ett varv. Tyvärr inga klockbilder även om min tissot-beater gjorde ett bra jobb i vått och torrt.

Snabbt var ordet! Men svårt att hävda sig mot tunga båtar med lång vattenlinje i år...
 

egbert

Panerai
Ska tillbringa en hel del tid i Stlhm skärgård denna sommaren men som landkrabba och Skåning har jag ingen aning om vilka flytvästar som är bäst för barn.
Behöver till sonen som väger strax över 10 kilo ( han är bara 6 månader hehe ).
Har ni några tips?
Kanske någon som framöver i augusti vill utmana mig och frugan på boule på liten ö norr om Värmdön.
Kolla in Hokka. Mjuka små västar.
 

Bender

Cartier
Ska tillbringa en hel del tid i Stlhm skärgård denna sommaren men som landkrabba och Skåning har jag ingen aning om vilka flytvästar som är bäst för barn.
Behöver till sonen som väger strax över 10 kilo ( han är bara 6 månader hehe ).
Har ni några tips?
Kanske någon som framöver i augusti vill utmana mig och frugan på boule på liten ö norr om Värmdön.
Mitt tips för säkerhets och för bekvämligheten är att prova ut en som sitter bra. Ska själv titta närmare på denna när det är det är dax http://www.flytvast.nu/flytvastar-barn
Finns på flera ställen och färger, vill själv ha en klassisk orange.
 
Topp