• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båtar - Vad sportar ni för båt?

Sylv

Breitling
Tjena!
För att bryta ämnet lite tänkte jag höra om det finns några båtälskare på forumet och i sånt fall vad kör ni, vad har ni haft?
vad vill ni ha?
Själv så tar jag skeppar och förarintyg nu i sommar för att äntligen själv kunna avnjuta långa sommardagar på familjens båt.

IMG_1722.JPG


Vi har en Cranchi Mediterannee 40, mycket mycket skön motorbåt som är stor i cockpit och perfekt för att daycruisa med vänner men också stor där nere för matlagning och umgänge!
I den sitter 2x Volvo penta 350hk som ger bra tryck, marschar runt 30knop dock med en hög tomgång på hela 8 knop (svårt i hamn).

IMG_1562 1.JPG

Bild från förra året iläggning, alltid lika darrigt när den lyfts, 12 ton svajande i luften!

IMG_0877.JPG


Avslutar med en enligt mig galet fin bild på ingång mot vår kära huvudstad!

Ps. drömbåt för mig är en sprillans Princess V56, inte för stor & inte för liten och jäklar vad snygg.

Ska bli kul och se om det finns några fler båtfantaster här på forumet!
Gogogo
 

Sylv

Breitling
Märkte precis att jag är helt ute och cyklar gällande var jag skapade tråden... Ber om ursäkt :( .. Kan mod flytta till Lifestyle om möjligt?
 

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Edit, du själv är på bollen före mig och han upptäcka att du placerat den fel :)
 
Senast ändrad:

Sylv

Breitling
Haha ja precis, klickade direkt efter jag tryckte ''skapa tråd''... Kan jag själv flytta hela eller behöver jag göra om den tro?
 
Topp