• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båtkunniga se hit!

P-A

Sir Spamalot
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg


Jag har en båt som jag har fått ärva. jag är egentlig ingen båtmänniska, förutom för fiske. Att jag då får ärva en segelbåt/jolle som uppenbarligen ska vara väldigt bra att lära sig segla med känns dumt.
Det finns garanterat de som har mycket bättre nytta för den.

Skicket är bra, det finns givetvis saker att göra. Men den är hel och flyter :)

Jag undrar dock över själva värdet.
Finns det något värde öht?
Det finns båtvagn med.
Är det bäst att lägga ut den på blocket?

Jag tänker att någon båtklubb

Det är en Klepper Jeton.
bilderna är stulna från nätet.:)
 

MrPlow

Rolex
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg


Jag har en båt som jag har fått ärva. jag är egentlig ingen båtmänniska, förutom för fiske. Att jag då får ärva en segelbåt/jolle som uppenbarligen ska vara väldigt bra att lära sig segla med känns dumt.
Det finns garanterat de som har mycket bättre nytta för den.

Skicket är bra, det finns givetvis saker att göra. Men den är hel och flyter :)

Jag undrar dock över själva värdet.
Finns det något värde öht?
Det finns båtvagn med.
Är det bäst att lägga ut den på blocket?

Jag tänker att någon båtklubb

Det är en Klepper Jeton.
bilderna är stulna från nätet.:)
Jag tänker mig någon tusenlapp. Finns för 500 eur i Tyskland https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-boote-bootszubehoer/klepper-jeton/k0c211 Men du får betydligt mindre här. Folk vill ha optimist, Laser, Triss, e-jolle och andra kända märken.

Jag skulle haft kvar den om du har plats någonstans. Men blocket är nog bättre än köp och sälj här på forumet. Släng in lite sökord om vilken båt den liknar så kanske du kan bli av med den. Men för Guds skull, ta egna bilder.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Inget större värde, ett par tusenlappar som gissats ovan tror jag, till sommarstugan som en triss eller topper.
I Sverige finns ingen "vintage dinghy"-scen över huvud taget, som i UK, fast folk vill helst ha äldre grejor, i trä, med originalbeslag NOS liksom... Kanske kommer hit? Hamstra OK-jollar anyone???:D:D
 
Topp