Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Båtkunniga se hit!

Diskussion i 'Lifestyle' startad av P-A, 19 juli 2016.

1. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    image.jpeg image.jpeg
    image.jpeg

Jag har en båt som jag har fått ärva. jag är egentlig ingen båtmänniska, förutom för fiske. Att jag då får ärva en segelbåt/jolle som uppenbarligen ska vara väldigt bra att lära sig segla med känns dumt.
    Det finns garanterat de som har mycket bättre nytta för den.

Skicket är bra, det finns givetvis saker att göra. Men den är hel och flyter :)

Jag undrar dock över själva värdet.
    Finns det något värde öht?
    Det finns båtvagn med.
    Är det bäst att lägga ut den på blocket?

Jag tänker att någon båtklubb

Det är en Klepper Jeton.
    bilderna är stulna från nätet.:)

Rearden och LongCon gillar detta.
  2. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Jag tänker mig någon tusenlapp. Finns för 500 eur i Tyskland https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-boote-bootszubehoer/klepper-jeton/k0c211 Men du får betydligt mindre här. Folk vill ha optimist, Laser, Triss, e-jolle och andra kända märken.

Jag skulle haft kvar den om du har plats någonstans. Men blocket är nog bättre än köp och sälj här på forumet. Släng in lite sökord om vilken båt den liknar så kanske du kan bli av med den. Men för Guds skull, ta egna bilder.

NiklasArvid gillar detta.
  3. Strindberg

Strindberg Biskop

Jag är ju gammal seglingsinstruktör vettu...
    Vill du byta den mot nåt? Vi kan väl telefona?

tissoter, LongCon och P-A gillar detta.
  4. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    P-A gillar detta.
  5. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Sneseglare?

J

P-A och Gummo gillar detta.
  6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Är ju ingen speciell marknad för båtar som dessa, men finns säkert en del som vill ha något som flyter på landet eller liknande.
    Pfff, det enda ingen kan snacka bort av mina bedrifter i livet. Jag var grym i min ungdom!

JMolin, Dru, Dykarsjuk och 3 andra gillar detta.
  7. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Inget större värde, ett par tusenlappar som gissats ovan tror jag, till sommarstugan som en triss eller topper.
    I Sverige finns ingen "vintage dinghy"-scen över huvud taget, som i UK, fast folk vill helst ha äldre grejor, i trä, med originalbeslag NOS liksom... Kanske kommer hit? Hamstra OK-jollar anyone???:D:D

Aurum, JMolin, P-A och 1 annan gillar detta.