Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Böcker

Diskussion i 'Diskussion' startad av Compiss, 7 januari 2014.

1. Compiss
    Trådstartare

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Hej på er,

Läste en tråd igår, minns dock ej vilken, om böcker om klockor och akademibokhandeln.

Gick i vart fall in på akademibokhandeln i skrapan på Södermalm.

Hittade lite intressant till bra pris.

En bok om Omega som kostat ca 750kr såldes nu för 159kr

En bok om diverse klockor som hade kostat 199kr kostade nu 100kr
    Denna bok är över 500 sidor och rätt stor, la min exp2a på omslaget så ni får en uppfattning
    Dessa klockor finns med i boken. Det står lite historia om varje märke, hur de startade osv. Massa sköna bilder. Ingen bok om du vill bli expert men vill du veta lite om mycket så funkar den nog bra:)
    Rolig exp2 med orange lume!

Som sagt detta var i skrapan, vet ej hur det ser ut på övriga bokhandlar. Av omegaboken fanns kanske 8-10 st och av den andra stora tjocka boken ca 4-5 ex kvar då jag köpt :)

Mycket nöje!

16610, Aquaracer2 och Eurenius gillar detta.
  2. erolorhun

erolorhun Borgare

Från:
    Stockholm
    Det var jag som flaggade för böckerna på Aka. Var där tidigare idag och då hade de fyra av den där tjocka fina uppslagsboken. Antar att det bara är tre nu? :)

3. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Hade dom inte Longines Watches av John Goldberger?

Undra om alla akademibokhandel har rea på dessa?

4. Compiss
    Trådstartare

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Fanns ett gäng, tror det fanns 4-5 då jag gick. De kanske hade fyllt upp....

Grym bok btw

5. Compiss
    Trådstartare

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Letade men hittade bara dessa två.

6. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Goldbergers 'Longines' finns också på Akademibokhandeln för samma pris. Jag har dock bara slagit till på Omega-boken, lite dumt kanske då den är riktigt trevlig och Goldberger kan ett och annat om Longines.

Den andra, 'The illustrated directory of watches' kan man höja ett varningens finger för angående att det inte finns ett enda referensnummer i hela boken. Det är sånt som iaf. för mig gör den ointressant.

Akademibokhandeln har en hel del annat smarrigt i beställningssortimentet, går just nu och väntar på leverans av 'Vintage Rolex Sport Models' efter tips här på forumet. Verkar mycket lovande.

7. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag ska ned och kika imorgon förmiddag.

Vintage92 gillar detta.
  8. erolorhun

erolorhun Borgare

Från:
    Stockholm
    Flera ggr varit nära väldigt nära att klicka Buy It Now på denna bok på eBay...

9. erolorhun

erolorhun Borgare

Från:
    Stockholm

Ja, den är så härligt tjock och trots att den kanske inte penetrerar ner på ref.nr-nivå, så ger den väldigt mycket go läsning för pengarna. Pris vs. prestanda...

Compiss gillar detta.
  10. andheg

andheg Friends of KS

Fick själv den här idag i brevlådan, väldigt trevligt!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

11. Compiss
    Trådstartare

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Är den dyr?

12. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Gör så, hör av dig efter att du ha varit där. Förra året då Akademibokhandeln hade rea på dessa böcker så var dom ej nedsatta i Ö-vik, men då läste jag att jag inte var ensam. Det var fler Akademibokhandlarna som inte hade satt ner dom även fast det var rea. Så om dom inte är nedsatta fråga någon som jobba där om det inte ska vara rea på dom.

När jag var där innan jul så fanns det många ex av The illustrated directory of watches, Omega sportwatches och Longines watches.

Eurenius gillar detta.
  13. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Dryga 500-ingen på Adlibris såg jag nu.

Jag är även väldigt sugen på 'Best of time - Rolex Wristwatches' av Dowling och Hess.

Den verkar få bra omdömen, bättre än Goldbergs olika böcker som det verkar. Är det någon här som bläddrat i den?

14. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    De hade den på rean på "min" Akademibokhandel iaf.

J

Vintage92 gillar detta.
  15. seikoswede

seikoswede Borgare

Själv väntar jag på den här!

16. erolorhun

erolorhun Borgare

Från:
    Stockholm
  17. seikoswede

seikoswede Borgare

Den är skriven av John Goodall men misstänker att Seiko haft ett antal fingrar med i spelet.

Skall bli riktigt skoj att få hem den!

Jim

18. M021

M021 Friends of KS

Lite fulbild såhär på kvällen, har inte ens öppnat den, stått i bokhyllan sedan början på september, en vacker dag så :cigar:

Jagade denna bok land och rike och hade gett upp när jag traskade in hos en omega handlare i Orlando, "har du a.journey through time" utan något som helst hopp, "javisst, har ett exemplar som aldrig hämtades ut, vill du ha det?" en annan gick in i målbrottet på två röda "jaaa"... Ska köpa mig en fin whiskey sen blir det oskulden,

19. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Eurenius, jag drog ner på stan nyss och kollade. Boken fanns men dom hade inte satt ner priset, så jag frågade i kassan om det inte skulle vara rea på boken då det är rea på den över hela Sverige. Hon slog in i datorn och mycket riktigt skulle det vara rea på boken, så jag köpte den.

OLLSHSa.jpg iyZBkPP.jpg

Såg att även att The illustrated directory of watches och Omega sportwatches fanns. Även på de hade dom glömt att sänka priset på.

Jibe, Eurenius och krämbulle gillar detta.
  20. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Sköna bananer! Då ska jag ner och handla imorgon. Jag fyndade två stycken klockböcker där i fjol också. Dags för en klocköl snart i Övik eller hur?

Vintage92 gillar detta.
  21. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Eurenius, blev det något köp av böckerna? :)

22. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Ja! Både Longines och Omega :) Tyvärr fanns det ingen Breitlingbok. :(

Vintage92 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield