• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Början på en resa,,

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Kör en skön 14060, 16610 eller 16600.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Tack för tipsen! Det är precis dom det står mellan tror jag.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tack för tipsen! Det är precis dom det står mellan tror jag.
Tar du någon av dessa så kanske du inte behöver vänta i två år...en 14060 är ju betydligt billigare än 116600 tex. Köper du 14060 så kan du fortsätta spara tills du kan köpa en nyare C om du skulle vilja ha en. Köp en vettig 14060 och sälj den om ett år så borde du kunna göra en rätt bra affär.

Eller så känner du dig supernöjd med de äldre modellerna som jag gillar mer. Riktigt underbara klockor. Sedan kan du komma ner ytterligare om du släpper fullset-tänket.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Tar du någon av dessa så kanske du inte behöver vänta i två år...en 14060 är ju betydligt billigare än 116600 tex. Köper du 14060 så kan du fortsätta spara tills du kan köpa en nyare C om du skulle vilja ha en. Köp en vettig 14060 och sälj den om ett år så borde du kunna göra en rätt bra affär.
Eller så känner du dig supernöjd med de äldre modellerna som jag gillar mer. Riktigt underbara klockor. Sedan kan du komma ner ytterligare om du släpper fullset-tänket.
Kloka reflektioner.

Att först skaffa en 14060 och ha den "tills vidare" va faktiskt inte en dum idé.. Om jag gillar den så är det ju fine, men den går att sälja vidare för samma peng efter fortsatt sparande. PLUS att då binder man upp kapitalet och försäkrar att man inte avviker från målet.

På detta sättet får jag pröva flera modeller (om det skulle behövas, kanske som sagt älskar "no date").

Det va faktiskt ingen dum idé alls..!

Jag tror vi har en attack plan
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Risken är att det då blir ett beroende att man ständigt måste "uppdatera". Kanske är värt det ;)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kloka reflektioner.

Att först skaffa en 14060 och ha den "tills vidare" va faktiskt inte en dum idé.. Om jag gillar den så är det ju fine, men den går att sälja vidare för samma peng efter fortsatt sparande. PLUS att då binder man upp kapitalet och försäkrar att man inte avviker från målet.

På detta sättet får jag pröva flera modeller (om det skulle behövas, kanske som sagt älskar "no date").

Det va faktiskt ingen dum idé alls..!

Jag tror vi har en attack plan
Tror du skulle få mer än du köper den för om ett år... Dessa klockor sjunker inte i värde direkt. För något år sedan kunde 14060 köpas för 30 utan större problem, nu hittar du dem från ca 35 och uppåt.

Visst kan du hitta enstaka exemplar för 32-34 kanske men då är det nog inte de exemplaren man vill ha kanske.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
JAG HAR HAFT ETT BREAKTHRU under kvällen/morgonen!

Fick en insikt som gjorde mitt val av SUB betydligt lättare.

Självklart ska det ju va en sub utan datum, Typ 14060 eller 14060M,
av den enkla och självklara anledningen, Bond.

Jag är smått förtjust i de äldre bondfilmerna, speciellt Gold Finger, där denna pärla syns på ett flertal ställen.

Otroligt lånade bilder btw.
JamesTux2[1].jpg

Mr. Bond

rolex_goldfinger_film[1].jpg

Rolex 6538 med stor krona

Vintage i all ära, men lättast (och mest ekonomiskt) är nog en mordernare tolkning av denna klassiker.
Vissa tycker kanske att detta är en "dålig" anledning och "töntigt" men den är god nog för mig.
Sen att det är den datumlösa varianten som är menad att användas som ett vertyg och orginalet är bara ett plus.
Misstolka mig rätt, modellen med datum är också svinigt cool. Absolut inget ont om den! Men kan man inte välja så får man bara fatta ett beslut. Done!
(och så sitter jag på en SMP Bond, så har vi början till en ofrivillig samligt?)


Over and out.
 
Topp