• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Börjar bli desperat nu

rejsfejs

Breitling
Hallå i stugan!
Har googlat som en galning, och försökt hitta tekniska specifikationer på 40N5A-urverket som sitter i min Orient sat diver. Det jag primärt är ute efter är i vilken riktning rotorn roterar, samt tpd. Anledningen är att jag eventuellt tänkt skaffa en winder. När jag ändå är inne på winder så tar jag tacksamt emot förslag på en bra sådan. Behöver inte den dyraste och heller inte den billigaste. Någonstans mitt i mellan blir väl bra kan jag tänka. :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hallå i stugan!
Har googlat som en galning, och försökt hitta tekniska specifikationer på 40N5A-urverket som sitter i min Orient sat diver. Det jag primärt är ute efter är i vilken riktning rotorn roterar, samt tpd. Anledningen är att jag eventuellt tänkt skaffa en winder. När jag ändå är inne på winder så tar jag tacksamt emot förslag på en bra sådan. Behöver inte den dyraste och heller inte den billigaste. Någonstans mitt i mellan blir väl bra kan jag tänka. :)
Personligen tycker jag du kan skita i winder om det bara gäller den klockan.
Tio sekunder att dra upp den på morgonen om du inte tänker använda den. :)
 

rejsfejs

Breitling
Hahaha! Väntade mig faktiskt det svaret. Om du tycker det, så skiter jag i windern. Men är ändå nyfiken på tpd.

Börjar bli mer och mer insnöad på Orient nu. Tips på länkar om man vill fördjupa sig i märket? Och tack för det förväntade svaret :p:D
 

Hemingway

Breitling
Hallå i stugan!
Har googlat som en galning, och försökt hitta tekniska specifikationer på 40N5A-urverket som sitter i min Orient sat diver. Det jag primärt är ute efter är i vilken riktning rotorn roterar, samt tpd. Anledningen är att jag eventuellt tänkt skaffa en winder. När jag ändå är inne på winder så tar jag tacksamt emot förslag på en bra sådan. Behöver inte den dyraste och heller inte den billigaste. Någonstans mitt i mellan blir väl bra kan jag tänka. :)

Möjligtvis något sent svar men vad jag vet så vrids fjädern via roton upp både med och motsols.
Det är numera standard för både Seiko och Orient urverken. Om du ändå är nyfiken så anges informationen på rotorn.
En winder kan du köpa billigast i Europa via tyska amazon: http://www.amazon.de/ vanligtvis mellan 40-100+ euro
 

Psykel

Patek
Hahaha! Väntade mig faktiskt det svaret. Om du tycker det, så skiter jag i windern. Men är ändå nyfiken på tpd.

Börjar bli mer och mer insnöad på Orient nu. Tips på länkar om man vill fördjupa sig i märket? Och tack för det förväntade svaret :p:D
Köp fler klockor så du får en orsak till att köpa winder. ;)
 
Topp