• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Börjar bli riktigt sugen på en SuperOcean Heritage

Rber

Audemars
2-Faktor
Kan inte riktigt släppa denna. Har egentligen bara klämt på en svart/svart i den största storleken 46mm likt den första bilden. Tror dock att 42:an skulle passa mig perfekt. Någon som har erfarenhet av de andra färgerna? Gillar den gröna bezeln, men kanske något man tröttnar på? Blå/blå eller de vita tavlorna verkar inte helt fel heller.

Vad säger panelen? Även ni som inte värderar Breitling vidare högt är välkomna att deltaga! ;)
Det enda jag själv kanske kan anmärka på är avsaknaden av kronskydd, men kan å andra sidan inte riktigt föreställa mig hur det skulle se ut med det heller.

post-1304-056863100%201296856526.jpg

BREITLING-Superocean-H%C3%89RITAGE-42-GOLD.jpg

0012.jpg

BREITLING%2BSuperocean%2BHeritage%2B42%2B%2528green%2529%2B01.jpg

A1732124.G717.151A.jpg

Breitling%20STEEL-SUPEROCEAN%20HERITAGE%2042%20STRATUS%20SILVER.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Superocean Heritage är en riktigt sjysst modell som jag verkligen gillar! jag har känt på den med blå tavla (46mm:aren) den gör sig verkligen på det där mesh-armbandet... Skitsnygg modell kort och gott och inte så mycket Breitling över den, vilket givetvis kan ses som både en för och nackdel beroende på....
 

hxw

Omega
Dette er i mine øyne en kjempefin modell, har selv veldig lyst på den blå :)
Jeg har ihvertfall ikke noe imot Breitling, selv om jeg kan være noe enig i at enkelte av deres moderne modeller er noe.."flashy". Men det kan sies om andre merker sine modeller også ;)

Denne mener jeg uansett er et steg i veldig riktig retning, som viser hva Breitling kan levere!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tycker att de är lite saftigt prissatta (nya) för vad man får (eta2824). SOH är riktigt snygg och jag väntar på att de skall börja komma ut på begmarknaden i större utsträckning. Är själv sugen på en 38mm till mina flickhandleder. Hade jag haft kralligare handleder hade jag slagit på en Longines legend diver. Fan vad dykarna i vintagestil är snygga!

Kort svar: Vid bra pris, KÖÖÖR!
 
C

Crowolf

Guest
Håller med ovanstående. Breit-bling är inget som får mig att springa till pantbanken precis men denna modell (i 42mm GIVETVIS) är riktigt finfin.:)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Breitling gör i mina ögon kalle anka klockor nu för tiden, denna modell är dock ett undantag!

Svart/svart och grön/svart är riktigt sköna!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har väldigt svårt för Breitling överhuvudtaget - denna modell är dock den enda som tilltalar mig i deras sortiment

Svart variant på gummi ska det vara i såna fall.
 

meuller

Omega
Jag fingrade på en 44 med roséguld för en vecka sedan. Otroligt fin, fast jag kommer nog köra svart/svart eller grön/svart.
Grön/svart med en mörkbrun läderrem som komplent :) . Tjejen i affären sade även att SOH eventuellt kommer göras med inhouse i framtiden. Om det ligger någon sanning i det vågar jag inte säga.
 

Sten

Cartier
Grym klocka! Personligen skulle jag satsa på en med vit urtavla bara föra att svarta är så vanliga. Och absolut en 42mm.

Man behöver inte skämmas för att man gillar Breitling :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Sten skrev:
Grym klocka! Personligen skulle jag satsa på en med vit urtavla bara föra att svarta är så vanliga. Och absolut en 42mm.

Man behöver inte skämmas för att man gillar Breitling :)
Jag gillade inte Breitling under början när jag gillade klockor.. Men vadå liksom..? Breitling har faktist en hel del snygga klockor av mycket bra bra kvalitet, samtliga är ju också COSC klassade... Breitling får ta oförkänt mycket skit.
 

Sten

Cartier
80talisten skrev:
Sten skrev:
Grym klocka! Personligen skulle jag satsa på en med vit urtavla bara föra att svarta är så vanliga. Och absolut en 42mm.

Man behöver inte skämmas för att man gillar Breitling :)
Jag gillade inte Breitling under början när jag gillade klockor.. Men vadå liksom..? Breitling har faktist en hel del snygga klockor av mycket bra bra kvalitet, samtliga är ju också COSC klassade... Breitling får ta oförkänt mycket skit.


Jag har personligen inget emot Breitling. Tvärtom, skulle mycket gärna ha en. Men förstår dock ändå att många inte gillar märket...
Och precis som du säger är de ju alla cosc certifierade! Hade jag bara stålarna skulle jag köpa en blå chronomat.
 

svesam

Rolex
Grymma klockor helt klart :cool:

Personligen gillar jag svart/blå kombon bäst.
Finns dock endast i chronoversion.

Min ute i snön på gummi:
5af9b981-365f-424e-8a00-8b9913825a15_zpsa7246bd7.jpg


//Daniel
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Haha. Så jäkla härligt när man kommer och är lite fundersam, och alla hetsar till köp. Gotta love KS!

Kommer nog vilja klämma på en helblå och någon vittavlad innan jag bestämmer mig. Även om helsvart eller grön/svart kanske är ett säkrare kort.

Har väl inte tänkt sälja något för att finansiera detta, men tyvärr ligger nog flingan mer pyrt till än Headwinden. Den säljer jag ALDRIG!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21363184016.768040.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21363184016.768040.jpg
    92.6 KB · Visningar: 180
Den enda snygga (moderna) Breitlingen. Det finns dock en del fina vintagegrejer. Top Time Chrono är ljuvlig.

Den här skall det vara.

breitling-a1732116-g7178417377_zpsa04b0535.jpg
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Jag har ägt en svart/svart dock 46mm. Det låter stort på pappret men boettens former smiter verkligen åt runt handleden!

Jag ångrar faktiskt att jag flippade den så go for it! Du kommer inte ångra dig :)
 

robocop69

Breitling
Gillar också SOH och klurar på en till tjejen (som jag kan låna).

När man kollar på chrono24 efter SOH är det sida upp och sida ned från en trusted seller i USA SwissLuxury.com. 20 loppor för en ny 46:a på gummi.
Googlade lite på dem och de verkar fått bra feedback.
Någon som har erfarenhet av SwissLuxury?

eder
/Robert
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
robocop69 skrev:
Gillar också SOH och klurar på en till tjejen (som jag kan låna).

När man kollar på chrono24 efter SOH är det sida upp och sida ned från en trusted seller i USA SwissLuxury.com. 20 loppor för en ny 46:a på gummi.
Googlade lite på dem och de verkar fått bra feedback.
Någon som har erfarenhet av SwissLuxury?

eder
/Robert


Är du säker på att tjejen ska ha en 46mm? Det känns lite väl blaffigt...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Fin! Som andra har sagt den finaste moderna Breitling klockan. Svart och blå är nog bäst i längden. Mesh passar bra på den klockan.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
robocop69 skrev:
Gillar också SOH och klurar på en till tjejen (som jag kan låna).

När man kollar på chrono24 efter SOH är det sida upp och sida ned från en trusted seller i USA SwissLuxury.com. 20 loppor för en ny 46:a på gummi.
Googlade lite på dem och de verkar fått bra feedback.
Någon som har erfarenhet av SwissLuxury?

eder
/Robert
Har också noterat detta! Överväger dock om det inte skulle vara smidigare att plocka en i Tyskland eller England om det blir en helt ny. Svart/svart 42:a på mesh i staterna ligger på 21' oprutat, 23' i Tyskland och garanterat ryggen fri hos tullen.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Börjar bli riktigt sugen på en SuperOcean Heritage

Rber skrev:
robocop69 skrev:
Gillar också SOH och klurar på en till tjejen (som jag kan låna).

När man kollar på chrono24 efter SOH är det sida upp och sida ned från en trusted seller i USA SwissLuxury.com. 20 loppor för en ny 46:a på gummi.
Googlade lite på dem och de verkar fått bra feedback.
Någon som har erfarenhet av SwissLuxury?

eder
/Robert
Har också noterat detta! Överväger dock om det inte skulle vara smidigare att plocka en i Tyskland eller England om det blir en helt ny. Svart/svart 42:a på mesh i staterna ligger på 21' oprutat, 23' i Tyskland och garanterat ryggen fri hos tullen.

Då är det inte ens för dyrt, tycker jag, 2824 eller ej! Svart/svart på mesh är ju utan tvekan en av de allra snyggaste klockor som säljs just nu!! Köp... :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Camo00 skrev:
Då är det inte ens för dyrt, tycker jag, 2824 eller ej! Svart/svart på mesh är ju utan tvekan en av de allra snyggaste klockor som säljs just nu!! Köp... :)
Sluta hetsa:D

Har flingan på armen idag, vill verkligen inte gilla den så att det är lättare att motivera köp av Breitlingen, men tyvärr är det svårt att ogilla denna!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21363252356.714445.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21363252356.714445.jpg
    81.3 KB · Visningar: 134
Topp