Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Back in business! Omega cosmic

Diskussion i 'Vintage' startad av Obeedoobe, 30 november 2013.

1. Obeedoobe
    Trådstartare

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Mitt första klockköp var denna Omega seamaster cosmic. Ivrig som man var i början av sitt klockintresse köptes den i all hast på Tradera. Hade riktigt dålig koll på modellen och svalde säljarens bete med hull och hår. Enligt säljaren skulle klockan nyligen genomgått en service av urmakare i Finland.
    När klockan väl anlände var det inga problem, visarna såg dock ut att inte sitta på rätt klocka.
    Efter ett tags användande började den sacka ihop. Kronan slirade när man skulle ställa tid och datum. Skit! Jag har blivit blåst. Den lades i en låda och där har den legat i ca 1 år.
    Men nu har den varit hos urmakaren och fått sig en genomgång. Tickar på som aldrig förr!
    Man lär sig av sina misstag och ibland är det nyttigt att gå på en mina. Det gäller att man gör sin hemläxa innan man handlar och service utan dokumentation kan bli dyrt.

Mvh

Boris Balkan, McGyver, Fixoflex och 7 andra gillar detta.
  2. montpellier

montpellier Bonde

Fin! :happyhappy:

Obeedoobe gillar detta.
  3. Daniel B

Daniel B Stadsbo

Från:
    Karlstad
    :bookworm:Snyggg, funderar också på något i stål nästa gång.
    Tråkigt att du blev blåst på första klockan, får bli revansch på nästa klocka du köper;)

Obeedoobe gillar detta.
  4. Daniel B

Daniel B Stadsbo

Från:
    Karlstad
    Välkommen :)

Obeedoobe gillar detta.
  5. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Den var fin, skönt att den är back on track.

Obeedoobe gillar detta.
  6. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Dessa är fan fina. Stor och stabila. Klämde på en i Rom för länge sedan men det blev något annat. Ångrar mig lite.

Obeedoobe gillar detta.
  7. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Väldigt fin den där, kul att du kostade på den men trist när man har otur med köp.

Obeedoobe gillar detta.
  8. fc2

fc2 Borgare

Fin. Jag har också gått på minor men utan de lär man sig inte. Jag vet tex nu att kvarts inte passar mig, oavsett hur pass retro eller funky klockan är. Jag vet också vilka klockor jag vill ha och vilka jag kan klara mig utan.

Obeedoobe gillar detta.
  9. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Kul att den rullar igen.

Obeedoobe gillar detta.
  10. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Man lär sig. :) Jag gillar den.

Obeedoobe gillar detta.
  11. Dixie

Dixie Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i Gbg
    Jag har en likadan fast med vit tavla. Så jäkla nice klocka. Kul att du lade ner till pengar på att få igång den igen. Det är en härlig klocka som man inte ser så ofta

Obeedoobe gillar detta.