• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Backa ur i från beställning från AD

magisnotme

Breitling
Tjena!
Beslutade mig för någon månads sen att med en kompis köpa varsin speedmaster ifrån en AD där jag bor.
Så vi ringde och bad om en offert och fick reda på att de inte hade modellerna inne, men hade beställt dem och att de skulle komma till butiken om ett par veckor.
Ett par veckor senare hade jag och kompisen vägarna förbi och svängde in för att se om de hade kommit in. Det visade sig att kompisens klocka hade kommit in, men inte min. Kompisen köpte sin klocka och jag uttryckte mitt intresse över speedmastern jag kikat på till säljaren. Han sa att han skulle återkomma till mig när den väl kommit in.
Men problemet är det att pga oväntade omständigheter så kommer jag behöva köpa en lägenhet och då känns det dumt att ha alla utgifter på en och samma gång.
Frågan är om jag på något sätt ingått i ett avtal eller om jag bara kan backa ur utan något köpkrav.
Jag har inte betalat, eller skrivit på något, men min kompis klocka var i samma offert som min så vet inte om jag drogs med i hans accept så att säga.
Har lite dåligt samvete med och känner att det ger mycket "bad faith" när man backar för en deal så nära slutet.
All feedback eller råd uppskattas.
 

fogden

Omega
Hej,

Du kan vara lugn. Det är garanterat inte första gången butiken får ett återbud på en klocka.

Du har inte ingått något avtal med dem och har således inget köpkrav, och även om du ingått ett avtal med dem så hade de garanterat gått att lösa ändå.

Du bör ju självklart höra av dig till butiken och berätta att du inte längre är intresserad utav den!

Ha en fin kväll,
 

magisnotme

Breitling
Hej,

Du kan vara lugn. Det är garanterat inte första gången butiken får ett återbud på en klocka.

Du har inte ingått något avtal med dem och har således inget köpkrav, och även om du ingått ett avtal med dem så hade de garanterat gått att lösa ändå.

Du bör ju självklart höra av dig till butiken och berätta att du inte längre är intresserad utav den!

Ha en fin kväll,

Tack för snabbt svar!
Skönt att få det bekräftat:)
Självklart ska jag ringa så fort som möjligt så de inte håller den åt mig, men jag ville ha lite kött på benen innan jag ringde.
 
Topp