• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bacon

Jomppe

Omega
2-Faktor
I Uppsala har vi en charkuterist som heter Andersson & Tillman. Deras bacon som säljs på ICA i stan är så sjukt gott! Jag har kört scan eller what ever tidigare men efter att ha provat A&Ts bacon blir allt annat bacon som en helt annan produkt. Dubbelt så dyrt som Scans bacon, men värt varenda krona!
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Tack KS för en bacontråd. Har länge letat efter Baconnaise men inte hittat den i Sthlm. Någon som sett till den?
image.jpg


De hade den på nån amerikansk godisaffär i skatteskrapan förut. Fanns även på coolstuff.se. Har aldrig testat själv tyvärr.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag har testat en del av de dör baconsmaksatta produkterna, alla har smakat sååå vidrigt :wtf:

För bästa baconet i norrort rekommenderar jag Percys Slakteri i Norrviken, riktigt bra och egenrökt!
 

F-L-P

Panerai
Franzens charkuterier levererar grymt fläsk, oklart om han kör bacon dock. Levereras till Stockholm på lördagar från hans kylbil om man har beställt innan. Flottet på burk rekommenderas starkt!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Det låter som om jag måste flytta till Stockholm eller Jämtland om jag vill kunna köpa annat bacon än Scan i butiken. Hmm, decisions, decisions...
 

Nexus

Panerai
Här är jag borta från internet en längre period för att ägna mig åt dekadenta utsvävningar och konstnärligt skapande.
Och så är det första som möter mina ögon när jag loggar in här Den Stora Bacontråden?
Ni är ju för i helvete trasigare än vad jag är...
 
  • Like
Reactions: jhm

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Här är jag borta från internet en längre period för att ägna mig åt dekadenta utsvävningar och konstnärligt skapande.
Och så är det första som möter mina ögon när jag loggar in här Den Stora Bacontråden?
Ni är ju för i helvete trasigare än vad jag är...
Se så Nexus, få nu bacontråden att spåra lite! Baconsnus?
 
D

Deleted member 1154

Guest
Bägg och Eikon är fina grejer

jag köper sidfläsk som inte är rimmat (dvs sockrat) och/eller eko bacon och äter massa ägg
 
Topp