• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bad guy - Nicklas Hamnefors aka Hamnefors

Robi74

Omega
Har spridit den här informationen till några av er.

Men nu, efter att killen i fråga fått nästan 10 dagar på sig att krypa till korset, så har jag inget annat val än att dela med mig av detta.

Till saken.

Jag hade min JLC Master Compressor ute till salu. Fick ett bytesförslag mot en JLC Master Calendar.
Mötte upp killen med klockan, och satte oss hemma hos mig för en kopp kaffe och lite allmänt tugg.

Diskuterade klockorna och pris, och efter ett tag var vi överrens. Jag la några kronor imellan, och vi sa hejdå efter en trevlig pratstund.
Ställde de vanliga frågorna. Bland annat "Vart har du köpt den?"
Fick svaret: "Hos en begagnat-handlare i USA."

Inga konstigheter. Fick inga dåliga vibbar av killen, som gjort affärer tidigare på forumen.
Främst på timetotalk tror jag. Är osäker på om han är medlem här.

Hursomhelst. En timma efter att vi sagt hejdå laddade jag upp en bild på klockan på Instagram.
Fick ett meddelande av Martinhook här på forumet, som ställde lite frågor om klockan. Det visade sig vara hans gamla.

Martin hade bytt den till Hamnefors, som snart hörde av sig till Martin och klagade på att klockan inte fungerade korrekt. Den skickades upp till Martin och hans urmakare i Karlstad, där det konstaterades att klockan blivit tappad eller slagen i något, då det uppstått en ding på ena bandhornet och en skruv i urverket som gått sönder. (Martin hade haft den i bankfack, och märket fanns då inte)
Martin erbjöd sig att förmedla klockan till Nymans för reparation, men Hamnefors tackade nej, och tog tillbaka den till göteborg.

Två veckor senare byter Hamnefors klockan till mig, och nämner ingenting om detta. Han ljuger dessutom om vart han fått klockan ifrån.

Nu har han fortfarande inte hört av sig, och han går ej att nå någonstans.

Hans namn är Nicklas Hamnefors. Nickar 'hamnefors' på TTT.
Hans mail är [email protected].


Det som jag inte förstår är följande!

Köpte/bytte du till dig en kass klocka? Eller var felen åtgärdade när du/ni gjorde affären?

Ifall den var kass när dealen gjordes, var det Så svårt att upptäcka felen? Det var ju en F2F deal!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det som jag inte förstår är följande!
Köpte/bytte du till dig en kass klocka? Eller var felen åtgärdade när du/ni gjorde affären?
Ifall den var kass när dealen gjordes, var det Så svårt att upptäcka felen? Det var ju en F2F deal!

Läs igen. Det står TYDLIGT att det var ett dolt fel som köparen INTE blev upplyst av från säljaren.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det som jag inte förstår är följande!

Köpte/bytte du till dig en kass klocka? Eller var felen åtgärdade när du/ni gjorde affären?

Ifall den var kass när dealen gjordes, var det Så svårt att upptäcka felen? Det var ju en F2F deal!

Det är en skruv i urverket som är trasig. Mer eller mindre omöjligt för mig att upptäcka.
Felet är orsakat av hamnefors, och han berättade det inte för mig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ett dolt fel? Vart läser du det? När det gäller "ding" det borde väl man se?


Den skickades upp till Martin och hans urmakare i Karlstad, där det konstaterades att klockan blivit tappad eller slagen i något, då det uppstått en ding på ena bandhornet och en skruv i urverket som gått sönder. (Martin hade haft den i bankfack, och märket fanns då inte)
 

TKVF

Panerai
Hmm. Killen bor ju i Göteborg. Någon kan väl gå hem till Niklas Hamnefors å knacka på. imorgon åker jag till huvudstaden. Annars kan man ju bara svänga förbi. *adress borttagen av admin*. Ligger väl i Majorna någonstans.
 

Robi74

Omega
Killen drog en fast one! Han läser nog det alla skriver! Bästa är sätta sig i bilen och åka hem till han och reda ut det, ni har ju träffats redan och känner varan! Han är lite ute på djupt vatten, skall man köra en sån här grej så måste man vara berädd att stå för det man gjort!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hmm. Killen bor ju i Göteborg. Någon kan väl gå hem till Niklas Hamnefors å knacka på. imorgon åker jag till huvudstaden. Annars kan man ju bara svänga förbi - Adress borttagen. Ligger väl i Majorna någonstans.
Ja, annars hade du väl jagat ikapp honom? Löjlig post...

Förhoppningsvis kammar killen till sig och löser det. Att antyda saker så där känns ganska Flashback.
 

Robi74

Omega
Hmm. Killen bor ju i Göteborg. Någon kan väl gå hem till Niklas Hamnefors å knacka på. imorgon åker jag till huvudstaden. Annars kan man ju bara svänga förbi. *******. Ligger väl i ***** någonstans.


Det där skall bort!!! Vem fan är du som skall lägha ut hans adress! Om du är så lattjo åk hem till han själv så fort du kommit hem från sthlm!
 

TKVF

Panerai
Att få fram hans adress går på typ 30 sekunder. Inget hemligt med det. Det är bara att söka i SPAR.
 

KalleKnuda

Cartier
Hmm. Killen bor ju i Göteborg. Någon kan väl gå hem till Niklas Hamnefors å knacka på. imorgon åker jag till huvudstaden. Annars kan man ju bara svänga förbi./quote]

eUec4bM.jpg
 

TKVF

Panerai
hmm... trist det som har hänt. Hoppas att det reder ut sig för båda parterna. Inte så schysst och outa någon så där? Hur mycket skurk man än är så är det inte hygglo om dennes familj får sig en obehaglig påhälsning.
Ingen annan över 15 som är skriven på den adressen enligt folkbokföringen. Kanske har han ett barn under 15 år? Bara ringa imorgon till Skatteverket å fråga om det imorgon.
 

Suits123

Breitling
Hamnefors lär lösa affären så fort han ser tråden. Det är få klockor som är värt en andra träff på google som säger Bad Guy Hamnefors. Blir tufft med jobbsökande i framtiden om han inte justerar det som har hänt.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Varför ska det behöva gå så långt? Skadan är ju redan skedd och denna skojare får svårt att göra klockaffärer i Sverige igen.
Hot kan också leda till anmälningar. Jag tror främst att denna tråd var en varning för att göra affärer med honom, inte en tråd där folk ska bräcka varandra i idéer att skrämma honom.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hoppas verkligen detta löser sig, jag tycker du gör helt rätt som nu skriver detta på forumen. Han har haft tid svara, väl medveten om vad han gjort (felet ljögs bort) och dolt fel i affärer förut. Att lägga ut adress hjälper ju knappast som några gjort men att du vet om den är väl inget negativt, förhoppningsvis om det måste gå så långt går det besöka honom och prata som vuxna människor (läs jag vet du klarar det vaniljglass, bara hoppas han visar någon heder vid en sådan konfrontation). Stå på dig och så håller jag tummarna för att en bra lösning är inom en snar framtid.
 
Topp