• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bad guy - Nicklas Hamnefors aka Hamnefors

Rivalen

Rolex
Hoppas NH reder ut allt när han kommer tillbaks från sin fotvandring i Himalaya. Allvarligt, jag vet inte var han är, men det är semestertider och alla hänger inte på nätet då.

Sedan är det lite knepigt att ha sitt namn som nick när det är så pass unikt om man skulle vara en kille som gärna medvetet lurar andra. Lite knepiga vibbar får jag och några varningsklockor ringer. Inte att Vanilj skulle felinformera, det finns inte. Men jag håller det inte för omöjligt att NH rättar till när han kommer "tillbaks".

Vet inte hur mycket pengar det handlar om, men det skall mycket till för att sälja sitt goda namn. Har han tappat den så borde en försäkring kunna ta hand om det, eller? Samtidigt kan folk komma i problem som gör att de agerar annorlunda än de tidigare gjort och kanske inte längre har t ex de försäkringar de tidigare hade. Jag spekulerar bara, men en rakt igenom iskallt ojuste kille som agerar under sitt eget väldigt unika namn?

För framtiden finns det anledning att fundera på hur vi skall hantera sådant här och hur länge vi skall vänta innan vi namnger den som vi anser oss lurade av. 10 dgr mitt i semestertider - är det generellt sett lite kort?

För Vaniljglass del hoppas jag det löser sig utan kostnad för dig.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hoppas NH reder ut allt när han kommer tillbaks från sin fotvandring i Himalaya. Allvarligt, jag vet inte var han är, men det är semestertider och alla hänger inte på nätet då.

Sedan är det lite knepigt att ha sitt namn som nick när det är så pass unikt om man skulle vara en kille som gärna medvetet lurar andra. Lite knepiga vibbar får jag och några varningsklockor ringer. Inte att Vanilj skulle felinformera, det finns inte. Men jag håller det inte för omöjligt att NH rättar till när han kommer "tillbaks".

Vet inte hur mycket pengar det handlar om, men det skall mycket till för att sälja sitt goda namn. Har han tappat den så borde en försäkring kunna ta hand om det, eller? Samtidigt kan folk komma i problem som gör att de agerar annorlunda än de tidigare gjort och kanske inte längre har t ex de försäkringar de tidigare hade. Jag spekulerar bara, men en rakt igenom iskallt ojuste kille som agerar under sitt eget väldigt unika namn?

För framtiden finns det anledning att fundera på hur vi skall hantera sådant här och hur länge vi skall vänta innan vi namnger den som vi anser oss lurade av. 10 dgr mitt i semestertider - är det generellt sett lite kort?

För Vaniljglass del hoppas jag det löser sig utan kostnad för dig.

Skadan här är så mycket större än pengar, vad han gjort är svika ett förtroende. KS samt TTT har varit fredade zoner där medlemmar känt sig trygga och säkra. Genom att göra något som detta urholkar han förtroendet för dessa handelsplatser och i förlängningen forumen. Ta tex VRF det är i stort ett köp och sälj forum så även vår nära granne.
 

ErikGBG

Audemars
Bara för att klargöra då jag sett det tas upp: att hälsa på vid fysisk adress betyder absolut inte våld. Menade bara att det kan fungera att dyka upp med klockan, syna hans bluff och byta tillbaka.
 

Rivalen

Rolex
Precis Spencer, det är det som får mig att undra varför han gjorde f2f affär med en mkt klockkunnig forumprofil, när det finns andra alternativ om man vill bedra någon. Förutom att jag hoppas att Vanilj ersätts, så hoppas jag verkligen vi får något slags svar på orsakerna till detta beteende på "våra" forum.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
10 dgr mitt i semestertider - är det generellt sett lite kort?

Well - glassen sa att han messade honom 2 timmar efter transaktionen.... Dvs, han måste ha gått offline direkt - vilket är skumt

Vidare, så tror jag väldigt få människor i åldern 30 år +/-5 inte ens läser SMS under en period på 10 dagar pga "jag har semester". Det är ju inte så att glassen har skickat ett vanligt brev via snigelpost alt flaskpost till honom.

Inget ont riktat till dig Rivalen - men jag har bara svårt att se att folk är helt oanträffbara under 1,5 vecka år 2013 - om det inte är så att man EJ VILL bli nådd ...
 

David

Bödeln
För framtiden finns det anledning att fundera på hur vi skall hantera sådant här och hur länge vi skall vänta innan vi namnger den som vi anser oss lurade av. 10 dgr mitt i semestertider - är det generellt sett lite kort?

Jag hade hållit med om det inte varit för att killen blåljugit som svar på en direkt fråga om klockans ursprung. Då spelar det mindre roll om det är semester, om säljaren bor utomlands eller vad som hänt i övrigt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det man kanske kan tycka blir löjligt är de som bara postar hans namn för att det ska bli mer länkjuice till Google. Sökresultatet försvinner inte bara för att KS tar bort tråden eller för att någon modererar den.

vaniljglass gör självklart rätt i att posta men jag tror inte meningen var att folk ska jävlas med säljaren. Jag antar att han vill varna och framförallt få sitt case löst. Ponera att säljaren kommer hit, ber om ursäkt och sen löser problemet och lovar bot och bättring. Är det rimligt att denna tråd rankar i toppen i flera år för att hans namn spammats av folk som inte riktigt tänkt klart? Bara en stilla undran.

Har du mailat honom tråd-urlerna vaniljglass?
 

Rivalen

Rolex
JS_80 Det med obesvarade tidiga SMSet hade jag missat. Det låter också riktigt uselt. Jag tar inte illa upp - jag har inte blivit bedragen. Jag vill bara försöka bidra till att vi hanterar sådant här så in i helsike korrekt så att vi nästan slår knut på oss själva för att vara så mycket mer juridiskt korrekta även mot den som verkar vara en bedragare. Allt för att ingen efteråt nånsin skall kunna antyda att vi på våra forum blir en "mobb" som låter drevet gå utan betydande urskiljning.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
För att klargöra saker och ting.

Jag ser gärna att Nicklas gör rätt för sig.

Den här tråden skapades för att belysa det faktum att Nicklas inte hanterat detta korrekt enligt mig.

Alla får dra sina egna slutsatser, men för min del är det viktigt att alla i den här gemenskapen får ta del av min dåliga erfarenhet.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Då kommer det att framgå av tråden, och alla som hittar till den via sökmotorer kan dra sina egna slutsatser.
De som går in och läser alla 22 sidor kan det ja. Om de orkar.. :)

Jag gillar att folk får stå för det man gjort. Jag har bara lite svårt för inlägg som enbart postat namn för att förbättra resultatet. Tråden hade förmodligen rankat bra ändå och handlat mer om ämnet om folk istället tillfört något i tråden. Svårt för säljaren att inte känna mobben på nätet och helt enkelt skita i allt då han förmodligen aldrig kommer att ha en chans att reda ut skiten publikt. Jaja, gjort är gjort men menar bara att vissa ska tänka två gånger innan man postar.

Säljaren är uppenbarligen inte oskyldig men som någon tidigare sa så bör konsekvenserna vara proportionerliga.
 

David

Bödeln
Tråden hade förmodligen rankat bra ändå och handlat mer om ämnet om folk istället tillfört något i tråden.

Det är förstås helt sant, namnupprepningen är rätt tramsig, men jag håller det inte för otänkbart att den första posten kan bli uppdaterad för att spegla utvecklingen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
De som går in och läser alla 22 sidor kan det ja. Om de orkar.. :)

Jag gillar att folk får stå för det man gjort. Jag har bara lite svårt för inlägg som enbart postat namn för att förbättra resultatet. Tråden hade förmodligen rankat bra ändå och handlat mer om ämnet om folk istället tillfört något i tråden. Svårt för säljaren att inte känna mobben på nätet och helt enkelt skita i allt då han förmodligen aldrig kommer att ha en chans att reda ut skiten publikt. Jaja, gjort är gjort men menar bara att vissa ska tänka två gånger innan man postar.

Säljaren är uppenbarligen inte oskyldig men som någon tidigare sa så bör konsekvenserna vara proportionerliga.

Syftet med tråden är att sprida en varning. Vill du diskutera det etiska i det starta då gärna en egen tråd som behandlar detta ämne.
 

Rille

Rolex
Även om han nu är på någon slags bergsvandring så har han ju ljugit vaniljglass rakt i ansiktet när han berättade om klockans ursprung och skick.

Tycker dock inte att man ska sprida adresser och telefonnummer på ett publikt forum men helt rätt i att outa han på den här nivån så att detta inte händer igen.

Tror och hoppas att han kommer göra rätt för sig!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Vill tillägga att den här röran nu också är spridd till Norge och att Nicklas Hamnefors även är rödmarkerad där, så han kommer få det jobbigt.. Dags att sadla om och samla på modelltåg i stället kanske?
Känner en snubbe som är kung på modelltågsscenen. Ingen man jiddrar med utan att åka på feta tuttnyp. Har redan tipsat honom om Nicklas Hamnefors. Skulle Hamnefors gå över till modelltåg är han redan bränd där också :)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Angående upprepningen av namnet så är den dessutom meningslös. Google fungerar inte på det sättet. Att bara upprepa ett och samma ord ger inte bättre ranking. Det är inte Altavista vi pratar om.
 
Topp