• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Badar ni i havet med era klockor?

Badar du med dina vattentåliga klockor i havet?

  • Ja

    Röster: 300 87.7%
  • Nej

    Röster: 42 12.3%

  • Totala väljare
    342

tissoter

Audemars
Jag gör inte det, men jag badar å andra sidan inte speciellt många gånger per år. Tar också av den när jag duschar, tror egentligen det är en vanesak snarare än försiktighetsåtgärd.
 

MrPlow

Rolex
IMG_1940.JPG

Hur ska man annars veta när det dags för eftermiddagsdrink?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Självklart varför inte!? Är dock mer upptagen att inte få sand under vridningen då det är irriterande!
 
Lite motsägelsefullt att köpa en klocka som ska tåla allt och sen inte använda den till det, men nej jag badar inte med klocka! :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vad jag dock inte förstår är varför man duschar med sin klocka? Jag kan köpa det om det är på en plats där man inte gärna vill lägga ifrån sig klockan, typ ett gym, men annars är det väl varken bekvämt eller praktiskt?
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Badar aldrig med klockan, tar även av mig den när jag diskar, misstänker att jag är överdrivet försiktig
 

Gurgel

Cartier
Vad jag dock inte förstår är varför man duschar med sin klocka? Jag kan köpa det om det är på en plats där man inte gärna vill lägga ifrån sig klockan, typ ett gym, men annars är det väl varken bekvämt eller praktiskt?
Är ju helt meningslöst och massa tvål och grejer lär väl knappast vara bra, även om det naturligtvis inte heller är katastrof. Men det är klart. Klockan blir ju ren samtidigt som du själv blir ren.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Självklart.

Badar visserligen mest i Östersjön (eller insjöar) så det är ju inte särskilt salt vatten. På den tropiska stranden är klockan på hela dagen sen sköljer jag den bara kort när man är tillbaks på hotellet.
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Duschar med den gör jag om jag tränat med den, har bråttom eller är på offentlig plats. Bad beror på om jag har användning för den i doppet eller om jag tycker den ska få ett dopp för sakens skull. Är jag ute efter att simma en sträcka får den förmodligen stanna på det torra.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Kul fråga och att se alla svar.
Jag badar ex med min Submariner och min Luminox (och PO innan den såldes) men badar inte med vilka klockor som helst. Tricket är ju att ta på sig rätt klocka innan man går till stranden eller poolen.
Duschar dock aldrig med klockor (undviker tvål, schampo etc) men sköljer av dem ibland i ljummet vatten och väldigt sällan med lite diskmedel (aldrig tvål).
 

Krillan

Omega
Har 2 beaters som håller för 200m. Såpass billiga att det inte gör särskilt mycket om de skulle ta in vatten/spricka. Hade förmodligen vart mer nojig om det gällde klocka över femsiffrigt belopp :)
 

Oniel

Panerai
Men en klocka som klarar 10 atm eller mer så ja! Annars inte. Undantag är om det sitter läderband på klockan då tar jag av den innan badet.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
20150416_165428_HDR_zps7cs3qyq5.jpg

(skamlöst stulen av "Rolex tid är pengar")

Skämt åsido, min noja har alltså inget med vattentåligheten att göra, utan att det under bezelringen, i länken etc. ska samlas salt och gojs som byggs på och inte sköljs bort av sötvatten.
Hoppas du inte har på dig klockan när du blir svettig om du är orolig för salt, gojs, urea, ammoniak etc :)
 
Topp