• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Badguy: SebbeV

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag gjorde ett inlägg i OT tråden om ett köp jag hade med medlemmen SebbeV:

https://klocksnack.se/threads/ot-ks-torget-köp-och-sälj.34890/page-160#post-1431839

VARNING!
Tänkte ge en heads up i tråden efter att ha mailat med @Spencer66.
Jag köpte ett par byxor av medlem @Sebbev för ett tag sen. Fram till köp var allt superbra. Jag bad om att få betala vid lön då jag sparar till ett bröllop och har taskigt cash flow och säljaren gick till och med detta till mötes. Pengar swishades och byxorna kom rekordfort. So far so good.

Byxorna hade annonserats ut som ett par 52: or vilket de var i midjan. På längden var de iaf 3,5 dm kortare än ett par 52: or. Jag är strax över 190 cm och brukar ha 52or som standard (gillar lite kortare byxor, har 33 i längd på jeans). Jag påtalade detta för Sebbev och han godtog att ta tillbaka byxorna.
Supertrevlig kille tänkte jag.

Men sen dess har han gått AWOL och svarar inte på mess (Jag har skickat 3 påminnelser sen dess). Jag bad om en adress att skicka tillbaka byxorna på den 28e maj. Sebbe har varit online ett antal ggr sen dess, senast i onsdags - men ännu inget svar.

Det hade varit betydligt hederligare att säga: "Köpt är köpt, ledsen men jag pallar inte". Detta är bara bedrägligt beteende. (Och fett drygt).
Det handlar inte om de 350 kronorna som byxorna kostade (Även om jag inte direkt har det tvärfett just nu då jag sparar till ett bröllop) - utan principen att inte ära sina åtaganden.

Kan vara värt att veta i det fall du vill göra affärer med medlemmen.
 
Topp