• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BAMM! Paketöppning lagom till GTG'n

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Skönt att man förberett denna text i god tid! Hoppas ni orkar ta er igenom :)

Äntligen på handleden efter många om och men! Första Ebay-köpet blev ett lärorikt sådant.

Hade haft den under bevakning i 2 dagar och kontakt med säljaren under dagen. Ställde frågor om dinkan, prutade lite, grönt ljus. Hittills var allt tiptop.

Skulle genomföra betalningen men då dök det upp lite summor jag inte kände mig helt 100 på var dom kom ifrån. Säljaren och jag hade nämligen kommit överens om att han skulle stå för frakten.
Bland kostnaderna återfanns dock ett gäng dollares för frakt men det var inte allt. Ytterligare dollares, 30% av kostnaden för dinkan. What is this frågade jag mig själv?

Visade sig, efter lite snabbt googlande, vara en ny grej Ebay börjat med. Global Shipping Program. Man pröjsar för intag av varan till landet direkt istället för att eventuellt åka på dessa kostnader i efterhand. Rätt smart.
Ställde lite frågor i ett mail till säljaren där jag undrade om han visste mer om detta, han misstolkade dock allt grovt och fick kalla fötter och re-listade klockan. Wattafukk tänkte jag. Till hans försvar var det redan en re-listing jag hade på igång så han pallade väl inte ännu en huvudvärk med krånglande köpare.

Detta är inte det värsta, under tiden som jag håller på och förklarar att jag fortfarande är intresserad av dinkan ser jag att den får MYCKET uppmärksamhet här på KS. "I helvete heller, jag hade span på denna först" tänker jag, smått egoistiskt :)

Poff, borta från ebay. Folk spekulerar hej vilt i tråden om vem som knipit den samtidigt som jag mailar intensivt med säljaren och försöker reda ut allt. När det dock uppmärksammas att den är re-listad IGEN så säger jag fuck it och glömmer allt vad fraktkostnader och grejer är och betalar för klockan. Så.

Säljaren och jag reder ut stormen, han har ringt ebay och fått klarhet i allt. Vår konversation finns i deras system osv. Han ursäktar sig och var lika förvånad som jag gällande deras Global Shipping Program. Han har sålt internationellt i flera år utan knussel. Båda lär sig något nytt och han återbetalar fraktkostnaden.

Efter drygt 1,5 veckas väntan med frenetiskt F5-tryckande på diverse tracking sidor så är den nu på handen.

Slutet gott som man brukar säga. Dags för lite bilder tycker ni va? Jag med. Vacker klocka. Enkel och elegant med en skön tavla åt det bruna hållet med lite spiderweb-krackeleringar. Min första kronograf är bärgad.

Nu får ni bilder så sticker jag iväg på min första GTG!

IMAG2929.jpg


IMAG2931.jpg


IMAG2933.jpg


IMAG2935.jpg


IMAG2936.jpg


IMAG2937.jpg


IMAG2939.jpg


IMAG2943.jpg


IMAG2944.jpg


IMAG2949.jpg


IMAG2950.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Grymt nice! Jag var rätt nära att knycka den där ett tag! ;)

Btw, denna borde väl du väl ha postat i vintage-tråden?
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Ingen dålig klocka med tillhörande lång text;)
Bär den stolt när din oskuld ryker i kväll och grattis!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kul story så här i efterhand!

Och i efterhand är jag också glad att jag missade den så att du fick handla den!

Grattis, den är riktigt snygg!

Vad vet vi om verken i dom där?
 
Topp