• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Band eller inte band?

Linkan

Rolex
Halloj!

Har tänkt på att försöka leta upp mina gamla armband från unga dagar, men har även tänkt att införskaffa mig ett par nya.
Tar gärna emot tips på vad som passar med vad, vad man ska tänka på tex. hur många man ska använda så det inte blir överdrivet.
Ser gärna bilder på era klockor och band :) Bor i Sthlm så om någon vet någon schysst butik i innerstan så säg till!

Ha re
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Inga alls. Det ser för jävligt ut. Ett armband på motsatta handleden känns däremot ok.
Men som vanligt ska man inte lyssna på andra, utan kör på det som känns bäst själv.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Röstar också på inga band!
Om du absolut vill ha band så beror det ju lite på vilken klocka och vad du har för band på klockan.

Släng upp ett wristshot :)
 

hollow123

Rolex
Kör en hög med band på höger handled (klockan på vänster). Blandat krimskrams allt från typ "pärlband" till läderstronkar.
 

Linkan

Rolex
@Savagear114 slänger upp profilbilden :), kul att det är så många som säger nej till det ironiskt nog har damen min också sagt nej till det :p
23213.JPG
 
@masterkiller snyggt! kör du band på vänster och högerarmen samtidigt d :)?

Ibland, ibland inte, ibland bara på klockarmen, ibland bara på högerarmen, ibland nedanför klockan, ibland ovanför klockan, sedan beror det på vad jag har för klocka, eller vilket humör jag är på, vilka kläder jag har på mig osv, kör bara på känsla...och ibland inga armband alls alls....
 
Senast ändrad:

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Kanske ett i läder eller nylon på vänstern, på semestern. Sällan det blir något sånt när jag jobbar. Beror nog lite på vilken klocka man kör. :D
 
Topp