• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Band eller länk till 5513

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Jag har en klocka som i mitt tycket klär i det mesta.
Ibland får den låna en korrekt länk, 93150, från en liknande klocka men för det mesta bärs den på antingen ett nato, ett Isofrane eller ett gammalt brunt läderarmband.

Vad finns det för roliga alternativ?
Finns det någon rolexlänk som funkar utöver den jag närmner ovan?
Finns det något annat som är ännu roligare?

mvh
Joakim


DSC_3061.jpg


DSC_3062.jpg


DSC_3063.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Äldre oysterlänkar, vikta eller nitade. Ref att leta efter är 9315 (vikt) eller 7206 (nitad, till tidiga 5513). Dessa har dock stuckit rejält i pris, som det verkar.
Din ser ut att ha vitguldsindex, vilket borde betyda att den mest tidstypiska länken till den är den du redan har, 93150.

Ett vintagetropic är ett bra alternativ. Men länk är bäst.

Edit: Bilder...

9315

P2073865.JPG


Nitad C&I (poor mans 7206)

P1193781.JPG
 

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Tack för tipsen! 7206 såg riktigt snyggt ut men priserna fick ju begagnade 9315 att verka billiga.
Natoläder var snyggare än jag trodde.
Rico, vad är det för ref på jubileelänken som sitter så snyggt på din 14060?
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Alltid länk (eller fett läder).
Nu sticker jag ut hakan--Nato är fjolligt och passar möjligen med rosa skjorta.:);)
Men vad vet jag. Jag sportar ju bara klockor som ingen annan har, eller vill ha.
 

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Haha, nej inte sticker du ut hakan inte :)
Håller med om att de flesta klockor funkar bäst på länk och det var lite det jag frågade efter också, alternativa länkar till den som följer med orginal.
Mesh, funkar det på 5513?
 
Topp