• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Band? Experthjälp sökes

Fabian

Patek
2-Faktor
Har nu stått ut med dunderklumpen i 2 månader, och tro det eller ej - men Omega är mer än okej.

Problemet är att klockan 9 fall av 10 sitter monterat på sitt orginalmesh som förövrigt kan vara världens skönaste länk, men ibland vill man ju byta. Jag har ett svart Omega-iso men som jag gärna låter vila i lådan då det är gammalt och ganska så ömtåligt. också köpt ett nytt orange ISO som användes i Val Thoréns under skidresan vilket var en fröjd. fantastisk kvalité och stabilitet. Men just face it - orange ISO är inte bandet för dagligt bruk. så därför är frågan, är klockan skön på nato och isåfall vilken färg passar bäst? Eller ska jag satsa på köpa ett till nytillverkat ISO i färgen blått alternativ ha ett till svart och i därmed pensionera det svarta orginal-isot helt?

37A545BF-F0DD-4EEC-ACEB-E9304749F30F-2957-000000D99C702EAD_zps4fbe28e6.jpg


6D9A1558-74A7-4EBA-9B23-14BDD9E34410-2957-000000D9A5A4210B_zps45ccab4a.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har endast använt mesh sedan jag köpte ploprofen och ser ingen direkt anledning till att använda gummit då det inte sitter lika bra på handleden. Hur är skicket på ditt gummi? Sprickor? Om inte skulle jag använt det då gummi ändå åldras oavsett om det används eller ej. Angående färg skulle jag nog föredra blått då det är lite mer udda och känns lite mer vintage.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
aah okej så du använder alltså bara meshet?

Omega-isot är i ok skick, men tycker fortfarande att de nya är hårdare och mer robusta. vore kul att testa med nato
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fabian skrev:
aah okej så du använder alltså bara meshet?

Omega-isot är i ok skick, men tycker fortfarande att de nya är hårdare och mer robusta. vore kul att testa med nato
Bara mesh, och nato tycker jag var hemskt. Även tvådelat zulu kändes fel till den kraftiga boetten.
 

Gentle_Giant

Cartier
PM:a din adress så kan du få testa några natoband. Kan också skicka med det enda rätta, en flightmasterlänk så det blir lite ordning på torpet! ;)
 
Topp