• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Band med måtten 18/14 till Omega

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
God kväll!
Jag skulle behöva lite hjälp rörande ett band till min Omega De Ville. Då klockan inhandlades medföljde ett originalspänne, se bilden nedan.
För tillfället sitter klockan på ett slitet originalband med måtten 18/14 som behöver bytas ut. Är det någon som sitter inne på tips vart jag kan finna ett svart skinnband som mäter 18/14 och till vilket nedanstående originalspänne skulle passa? Är tacksam för all hjälp jag kan få.
omega spänne.jpg
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Det var vanligt förr i tiden med band som hade dom måtten (och jag älskar dom), lättast är nog att söka NOS band på eBay. Jag ramlar på sådana väldigt ofta men så dammsuger jag också eBay i jakt efter XL band, söker nog i snitt 5 timmar i veckan på eBay efter just extra långa band och gärna NOS. Här har du ett exempel http://www.ebay.com/itm/FORTIS-Uhre...881483?hash=item3f6117ae0b:g:e-IAAOSw1DtXD6h2 som kanske skulle funka för dig.
Tack för tipset men det bandet passar dock inte till mitt spänne
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
God kväll!
Jag skulle behöva lite hjälp rörande ett band till min Omega De Ville. Då klockan inhandlades medföljde ett originalspänne, se bilden nedan.
För tillfället sitter klockan på ett slitet originalband med måtten 18/14 som behöver bytas ut. Är det någon som sitter inne på tips vart jag kan finna ett svart skinnband som mäter 18/14 och till vilket nedanstående originalspänne skulle passa? Är tacksam för all hjälp jag kan få.
omega spänne.jpg
Vilken klocka satt spännet och bandet på original? Jag har ett likadant spänne och band fast 20mm som jag kör på min seamaster "pilot". Vore kul att få veta vilken klock det var tänkt till från början. :)
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Vilken klocka satt spännet och bandet på original? Jag har ett likadant spänne och band fast 20mm som jag kör på min seamaster "pilot". Vore kul att få veta vilken klock det var tänkt till från början. :)
Det följde med en Omega De Ville, caliber 625. Har hittat en bild från en brittisk katalog från 1977/78 där klockan finns med (dock med annan urtavla).

omeeega.jpg

Omega De Ville 110118.jpg
 
Topp