• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Band till Astromaster

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Som en del kanske vet köpte jag en Astromaster här på forumet för några dagar sedan. En riktigt kul klocka, som jag älskar mer för varje dag som går. Hur som helst föredrar jag i många fall läder framför länk, och det skulle därför vara kul att köpa något/några band som man kan byta av länken med då och då.

Just nu ser klockan ut såhär:
nwtOCwA.jpg


Såg en bild på internet, där jag tycker bandet är riktigt coolt. Är materialet rocka? Har inga som helst bandkunskaper, men tycker att det ser ut som det. Och vet någon vad denna typ av band kallas, där det är tjockt för att sedan smalna av rejält?
Astromaster1-1.jpg

Vad tycker ni om detta?

Tycker ni att det är länk eller annat band som passar bäst?
Ge gärna tips i övrigt på band ni tror kan passa. Undviker helst nato, men i övrigt funkar alla olika typer.

Mvh Galaxxy
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor

Galaxy

Rolex
Först och främst: grymt snygg bild (och grattis till vad som verkar vara en vansinnigt fin Astromaster).:)
Kanske inte vad du är ute efter, men jag slängde på en Seikolänk på min Astromaster. Blev riktigt nöjd.
Den är ju grym med länk och gör sig tveklöst bäst med den skruden....

https://klocksnack.se/threads/astromaster-med-seikolänk.10759/

Riktigt cool! Tycker att det passade bättre, ska helt klart fundera på detta. :)


Den är ju grym med länk och gör sig tveklöst bäst med den skruden....
Jo, det är kanske så, men band hamnar nog inte långt efter. :)
 

McGyver

Rolex
Har en linkande länk som M.L. länkade till (fyndigt) och även ett komplett verk/tavla om någon är intresserad!
(från en skrtotad Astromaster med en boett som inte riktigt höll måttet)
 
Topp