Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Band till Doxa!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Fixoflex, 24 maj 2015.

1. Fixoflex
    Trådstartare

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Jag hoppas ni skulle kunna hjälpa mig med bandförslag till min Doxa!

Det luriga är att luggarna på denna modell är 21mm! Visst går det att använda 22mm med lite tålamod. Jag har en originallänk som passar bra, samt originalband orange ( gummi 20mm) som inte passar perfekt.

Eftersom tavlan är klassisk Doxa orange så tycker jag att det blir för mycket av det goda med ett band som är helorange. Det är helt ok med tex. att sömmen är orange mm.

Så önskemålen är:

• Badvänligt
    • 21-22mm
    • Ok med detaljer i orange färg
    Tackar på förhand!
    DSCF2758.JPG
    DSCF2744.JPG

2. Martin Nordskov Nielsen

Martin Nordskov Nielsen Torpare

Hvad med sådan en her. En 22mm er fleksibel, så den er let at få på dit 21mm!

tim ur länk och Fixoflex gillar detta.
  3. Fixoflex
    Trådstartare

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Tackar!

Ingen dum idé alls. Gjorde mig av med ett mesh som passade. Kanske dags för ett nytt.

4. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Aldrig hängt med på varför många tillverkare krånglar till det med 21mm å tex 19mm, Omega & Longines har ju också det på vissa modeller.
    Lite konstigt att originalgummit är på 20mm?
    Har läst att 22m isofrane kan ge med sig lite och passa, sen hur snyggt det blir, ingen aning...
    Finns väl naton i 21mm annars. Om du nu vägra köra BOR??? :):)

Fixoflex gillar detta.
  5. Fixoflex
    Trådstartare

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland

Den är gjord för 600 modellen! Så lite galet där! BOR är snyggt. Har även spanat in Hirsch performance!

6. Gentle_Giant

Gentle_Giant Friends of KS

Svart tropic eller något schysst natoband kanske? Testade ett orange perlon på min 1200t, blev riktigt bra. Finns i 22mm om jag inte missminner.

Rojalisten och Fixoflex gillar detta.
  7. Fixoflex
    Trådstartare

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland

Blev ju bra! Är lite tveksam till orange på hela bandet eftersom tavlan skriker ju en del!

Tackar för förslaget!

8. Fixoflex
    Trådstartare

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Gentle_Giant

Vad är det för luggar på 1200t! Är det 20 eller 21!?

9. Gentle_Giant

Gentle_Giant Friends of KS

20mm! Tavlan skriker en del, även bandet, så det kan upplevas lite too much.. Det som var överraskande är att det var exakt samma orangea nyans på tavla och band. Detta kan vara lite problematiskt ibland då starka färger ofta har olika skimmer.

Fixoflex gillar detta.
  10. DrDre

DrDre Friends of KS

Du skulle kunna ta en titt på Bonetto. Jag köpte två band från Royal straps för några dagar sedan. Min situation är dock precis tvärtom, jag har svart tavla och ville ha det mer orange. Jag gillar bandet och mitt första intryck är att det är bra kvalitet och att det är "torrt" dvs man svettas inte under det. Min Certina DS3 har 21mm mellan bandhornen och det är inte problem att trycka ihop ett 22mm bonettoband. Jag skulle defintivt avråda från att köpa ett 20mm till din klocka då 20mm banden är precis likadana som 22mm men man har fasat av änden lite och jag tror inte att det skulle bli snyggt med den avfastningen i kombination med en mindre glipa. Royal straps har precis samma band som mitt men i svart och det skulle passa bra på din klocka.

Här är några bilder:

Fixoflex gillar detta.
  11. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Jag ångrar att jag aldrig provade min blå doxa numa på ett tropicinspirerat band, nyproducerat, så säger tropic av lite tjockare och bättre kvalite än vintage. Mesh är grant med men då är nog länken finare :)

Fixoflex gillar detta.
  12. Fixoflex
    Trådstartare

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Mycket bra!

Tackar för tipsen! Jo, orange på orange kan bli för mycket. Blev bra med orange till din Certina DrDre.

Mårtenssons ur Brookfield