• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Band till Omega PO

Wi

NLA
2-Faktor
om du ska kurvat/boettanpassat band så är original det enda som egentligen ser bra ut. Visserligen mer pengar.
Annars är PO8500 rätt så snygg med vanligt rak gummi med. Kolla isofrane
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har en PO 2500 med ett Hirsch Medici Leonardo och ett Omega original viklås. Det funkar finfint. Detta är ju dock läder och inte gummi. Vet inte om det kanske kan finns i gummi också. (du länkade ju till ett läder)

Sen är det ju lite skillnad på boettens tjocklek mellan 2500 och 8500 men dessa band har iaf två olika nivåer för bandstiften. Vet tyvärr inte hur det sitter på en 8500. Kostar inte jättemycket så kan ev vara värt att testa.

IMAG2526_1.jpg
 

Ejnork

Cartier
Tycker du ska satsa på original, snyggare och anpassat efter boetten.
Beställde det som sitter på den här till min härom dagen, har dock inte fått hem det än.
http://www.uret.se/omega-seamaster-planet-ocean-black-rubber-strap-p-13984.html

Tror egentligen också att original är bättre, men det är ju så satans dyrt. Vad fick du ge?

Har en PO 2500 med ett Hirsch Medici Leonardo och ett Omega original viklås. Det funkar finfint. Detta är ju dock läder och inte gummi. Vet inte om det kanske kan finns i gummi också. (du länkade ju till ett läder)

Sen är det ju lite skillnad på boettens tjocklek mellan 2500 och 8500 men dessa band har iaf två olika nivåer för bandstiften. Vet tyvärr inte hur det sitter på en 8500. Kostar inte jättemycket så kan ev vara värt att testa.

IMAG2526_1.jpg

Hm,ja jag ska försöka ta mig ner till urmakaren och se vad han har. Tack för inspirationen!
 
Topp