• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Band till vintage klockor?

Oddset

Cartier
Hej,

Gillar i princip alla band i Hodinkees webshop, men gillar inte frakten...

Har ni tips på någon annan butik med liknande utbud?

/Oddset
 

nifag

Cartier
Vill man ha tidstypiskt är ebay vägen att gå. Ibland dyker kul grejer upp på tradera och då är det ofta fyndläge. Men Singular har liknande sortiment som Hodinkee. Kängurunatot är dessutom oerhört bra...
 

Singular

Rolex
2-Faktor

Gummo

Joker
2-Faktor
Prata med nån av våra lokala lädersnidare tex Anders W AW Straps. Han kan göra fina band enligt dina önskemål.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kapar tråden. Tar tacksamt emot tips på vilken typ av band som skulle passa bra på den här klockan. Har börjat vackla en smula och funderar på att ha den kvar istället för att lägga på köp & sälj. Är inte superförtjust i den typ av band som är på nu som har en påtaglig "puckel" utan gillar en mer slimmad profil. Tänkte tt ett nytt band kanske är det som behövs för att jag ska börja använda den.

IMG_20170401_183211.jpg
IMG_20170401_182838.jpg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Kapar tråden. Tar tacksamt emot tips på vilken typ av band som skulle passa bra på den här klockan. Har börjat vackla en smula och funderar på att ha den kvar istället för att lägga på köp & sälj. Är inte superförtjust i den typ av band som är på nu som har en påtaglig "puckel" utan gillar en mer slimmad profil. Tänkte tt ett nytt band kanske är det som behövs för att jag ska börja använda den.

IMG_20170401_183211.jpg
IMG_20170401_182838.jpg

Den där är fantastisk, behåll den! Jag är väldigt förtjust i cognacsfärgad struts till ljusa tavlor med gulddetaljer och stålboett.. Pingar bandgurusen @Aurum och @Rozzy - känner att ostoppad gris kommer vara ett av tipsen, likaså häströv. ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kapar tråden. Tar tacksamt emot tips på vilken typ av band som skulle passa bra på den här klockan. Har börjat vackla en smula och funderar på att ha den kvar istället för att lägga på köp & sälj. Är inte superförtjust i den typ av band som är på nu som har en påtaglig "puckel" utan gillar en mer slimmad profil. Tänkte tt ett nytt band kanske är det som behövs för att jag ska börja använda den.

IMG_20170401_183211.jpg
IMG_20170401_182838.jpg
Helt rätt att behålla och byta band. Se till att bandet är ostoppat. Det billigare och vintageskönaste alternativet är svinläder. Sök på ebay så kommer du hitta en hel del.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Helt rätt att behålla och byta band. Se till att bandet är ostoppat. Det billigare och vintageskönaste alternativet är svinläder. Sök på ebay så kommer du hitta en hel del.

Det var ett bra tips, gillade verkligen den stilen. Tittade bara lite snabbt nu och får sätta mig med det imorgon och leta mer noggrant. Kul...ser fram mot att använda den nu :)

Tack också @grodslukarenx för tips och pepp att jag ska behålla den.
 
Topp