• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandförslag till Omega Geneve

Vilket band?

  • Oyster

    Röster: 0 0.0%
  • Läder

    Röster: 6 85.7%
  • Flexlänk

    Röster: 1 14.3%

  • Totala väljare
    7

mosse

Omega
Tjenare alla Vintage-rävar!
Kan någon tipsa mig om en shysst flexlänk och ett shysst läder till min nya Omega Geneve?
Hade tänkt mig svart eller mörkbrunt läder, vad tror panelen om detta?
http://www.ebay.com/itm/380961110097?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648
De är ju lite kul med Omega spänne på bandet, är detta äkta tror ni?
Bild på klockan:
IMG_4222.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tror det är fake. Satsa på något Utan prägling, gärna ett lite tjockare ostoppat slätt band. Lite beroende på budget kanske ett shell cordovan skulle sitta fint? Det fina är att alla färger passar till ditt ur.
 

mosse

Omega
Aurum Tack för tipset! Nu är jag ingen läderexpert (läs helt nybörjare) så vad innebär opräglat? Kan du länka något exempel på ett svart band med de kriterierna du skrev? Vill nog inte lägga allt för mycket på bandet då jag funderar på att serva klockan också.. kanske omkring 300-600 kr?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Aurum Tack för tipset! Nu är jag ingen läderexpert (läs helt nybörjare) så vad innebär opräglat? Kan du länka något exempel på ett svart band med de kriterierna du skrev? Vill nog inte lägga allt för mycket på bandet då jag funderar på att serva klockan också.. kanske omkring 300-600 kr?

Prägling är att man lägger till en struktur på bandet. Oftast krokodil eller ödelmönster. Tycker du skall ha ett brunt band, men det bestämmer ju du helt själv.

http://www.ebay.co.uk/itm/CORDOVAN-...hmuck_Uhrenarmbänder&var=&hash=item95066c52f3
 

tdn-dk

Panerai
Der er mange fake Omega band och spänner til salg, ser dem ofta på Tradera.

Omega skriver inte "genuine leather" på deres band.

âkta band kan se ut som dissa:

Mvh. Thomas


 
Topp