• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandråd JLC DSC

Vilket band?

  • Original: Fjanta dig inte, kör skiten ur det

    Röster: 28 33.3%
  • Hirsch Performance med röd undersida

    Röster: 9 10.7%
  • Hirsch Performance med ljusa sömmar

    Röster: 16 19.0%
  • Bonetto, kräkgrönt

    Röster: 3 3.6%
  • Nato

    Röster: 13 15.5%
  • Gas Gas Bones

    Röster: 15 17.9%

  • Totala väljare
    84
  • Enkät stängd .

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
God morgon!

Här händer ju inte mycket just nu så jag tänkte be om hjälp med bandval till min JLC Deep Sea Chrono. Idag ska det nämligen badas och även om jag badat med originalbandet tidigare så känns det dumt att slita på det.

Så, vad ska jag köra på?
1:
image.jpg


2:
image.jpg


3:
image.jpg


4:
image.jpg


5:
image.jpg


6:
image.jpg


Det finns en poll! :)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Spontant tänkte jag i liknande banor, men så kom ångesten att bada med den med kardborreband :) Nu är det säkert en hyfsat trygg lösning, men det känns inte helt 100. Ungefär som barnskor med kardborre, som går upp så fort man börjar springa ;)
True. Men lite gubbplaskande ska det nog klara. Kanske inget för vattenpolomatchen men då hade nog kronografknapparna fått mig att noja mer. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spontant tänkte jag i liknande banor, men så kom ångesten att bada med den med kardborreband :) Nu är det säkert en hyfsat trygg lösning, men det känns inte helt 100. Ungefär som barnskor med kardborre, som går upp så fort man börjar springa ;)
Haha, har aldrig tänkt på att det kan gå upp däremot lär det hålla sig blött ett tag. Det kommer bli GGB eller nato tror jag. Ser bara fördelar.
1: Jag slipper knö in ett 22mm-band.
2: Den sitter gött.
3: Gillar stuket. :)
 

john b

Rolex
Om den inte blir topptung med nato eller GGB så är väl de näst bäst efter originalet.
GGB tar ett jävla tag innan de torkar dock.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om den inte blir topptung med nato eller GGB så är väl de näst bäst efter originalet.
GGB tar ett jävla tag innan de torkar dock.
Badat med GGB alltså? Attans. Får bli nato i så fall. Sitter riktigt gött på GGB faktiskt, men det gör ju alla klockor så det kanske inte är så konstigt. :)
 
Topp