• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandstift

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hur hållbara är egentligen bandstift? Om jag exempelvis bär min Speedmaster på ett läderband och bär det rätt tight - bandet drar ju då något i stiften framförallt då jag böjer handleden... Hur känsligt är det? Ska man försöka ha bandet löst istället? Självklart ska man inte ha det för tight - förstår det så klart. Är mest ute efter en känsla kring hur mycket de tål som sagt?
 

Hugii

Audemars
Känns som att de ska tåla en hel del ändå. Det är en relativt billigsak så byte vid varje service.
Jag inspekterar mina i samband med bandbyte. Misstänker jag att de är lite böjda eller något annat då springer jag direkt till närmsta AD.
Det är en billig försäkring.
 

mps

Cartier
Köpte en +100 pack med storlekar från 12mm till 26mm på eBay för en 50-lapp.
Tänkte att de kunde vara bra och ha om man hittar en klocka på loppis utan stift eller om olyckan är framme.
Har stresstestat 18-19-20-22mm.
Inget som gått av.
Mäkta imponerad.
 
Topp