Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bandtips sökes

Diskussion i 'Diskussion' startad av Daruvar, 7 augusti 2014.

1. Daruvar
    Trådstartare

Daruvar Stadsbo

Jag har en svart smp chrono som jag vill kunna variera band på. Har kört svart nato över sommaren som har funkat perfekt. Nu är jag på jakt efter ett gummi/vattentåligt läder. Hade beställt ett hirsch på mårtenssons i halmstad men efter 8 veckor har jag tröttnat på att vänta. Så nu ber jag vänligt om lite tips i prisklassen upp till ca 700kr.

Tack på förhand :)

2. Sond

Sond Friends of KS

yonsson och Daruvar gillar detta.
  3. Daruvar
    Trådstartare

Daruvar Stadsbo

Ja precis ett sådant. Har dock tänkt och se om det finns nått alernativ till hirsch performance banden ifall de nu för tillfället är svåra att få tag på.

4. Sond

Sond Friends of KS

Nukan du ju bo var som helst, men Klockmäster i Globen såg ut att ha många inne.

5. Daruvar
    Trådstartare

Daruvar Stadsbo

Ja tyvärr är det halmstad jag bor i.

6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  7. Daruvar
    Trådstartare

Daruvar Stadsbo

IMG-20140808-WA0001.jpg
    Gick in till mårtenssons idag för att se om de hade något annat band från hirsh inne som skulle passa min klocka. Då hittar jag själv mitt beställda band i skyltningen. Tråkigt att de kan ha haft det där i flera veckor utan att ha meddelat mig, men kul att jag äntligen har fått det. Tycler själv att det sittee riktigt bra på smpn.

Apansson, JesperO, per nordström och 3 andra gillar detta.
  8. Tre333

Tre333 Bonde

Köpte hem två band från Royal Straps till min Omega SMP PO XL men min orutin visar helt klart att jag måste läsa på bättre. De passar men sitter inget vidare och glappet blir ganska så tydligt. Ska ordna lite bilder sen om någon önskar och kanske har något tips på vad jag kan/ska köpa istället?
    Har tidigare bara använt originalband och de passar som de ska :) Men för att få "andra varianter" att passa kan man exempelvis byta "stiften" (eller vad kallas de?) som håller fast bandet?
    Tack på förhand från en novis inom byta armband uppenbarligen

9. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Riktigt trist stil av Mårtenssons. Bojkotta.

Daruvar gillar detta.
  10. Daruvar
    Trådstartare

Daruvar Stadsbo

Ja det är inte kul när bandet sitter lite sisådär. Menar du att glappet uppstår mot bandhornen som att det är lite för smalt eller mot sjävla klockan så att avståndet mellan band och boett är för stort?

11. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    kör ett hirsh silikon på min SMP som är det skönaste bandet jag nånsin har haft.

Mårtenssons ur Brookfield