• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bara en klocka!

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inte ofta du har rätt tyvärr, är dock övertygad om att du tror det.
Efter fettsugning i 8 Tim återstår 16 Tim minus restid till och från jobb. Dra sedan bort sovandet 8 Tim så blir det inte mkt kvar....
Tror aldrig jag har haft fel faktiskt.

Jag skulle vilja se killen som konstant suger fett i 8 h. Om vår fiktive vän gör det tror jag även att han ärvde en vattentät Patek.

Seriöst tror jag dock att merparten skulle behålla det uret de använder/njuter mest av. Dvs. det uret man tar på sig så ofta man bara kan.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tror aldrig jag har haft fel faktiskt.

Jag skulle vilja se killen som konstant suger fett i 8 h. Om vår fiktive vän gör det tror jag öven att han ärvde en vattentät Patek.

Seriöst tror jag dock att merparten skulle behålla det uret de använder/njuter mest av. Dvs. det uret man tar på sig så ofta man bara kan.

Hehehe fel och åter fel (du har säkert fått höra det ett otal gånger tidigare) ;)

Tror att du tänker som du gör för att allt kanske endast är metaller och döda ting för dig

För andra kanske det finns mer bakom en klocka eller något annat som värdesätts än prislappen...

Jag använder sällan klockan jag aldrig skulle skiljas ifrån och tror andra gör likadant, ja förutom du då givetvis ;-)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hehehe fel och åter fel (du har säkert fått höra det ett otal gånger tidigare) ;)

Tror att du tänker som du gör för att allt kanske endast är metaller och döda ting för dig

För andra kanske det finns mer bakom en klocka eller något annat som värdesätts än prislappen...

Jag använder sällan klockan jag aldrig skulle skiljas ifrån och tror andra gör likadant, ja förutom du då givetvis ;-)
Fel igen från din sida...

Varför jag resonerar som jag gör är för att jag har hållt på med detta så pass länge nu och lärt mig uppskatta kvalitet, hantverk och historia. Jag vill helt enkelt maximera handledsupplevelsen... och värderar detta högre än andra faktorer. En beige ärvd dussinomega skulle inte tillfredsställt mig.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fel igen från din sida...

Varför jag resonerar som jag gör är för att jag har hållt på med detta så pass länge nu och lärt mig uppskatta kvalitet, hantverk och historia. Jag vill helt enkelt maximera handledsupplevelsen... och värderar detta högre än andra faktorer. En beige ärvd dussinomega skulle inte tillfredsställt mig.

Hahaha, nu inser jag att du bara driver m alla!
Kul kille där:)
 

Mr.Chang

Audemars
Har väldigt svårt att skiljas från mina saker,har aldrig flippat nån klocka och kommer nog aldrig att göra det heller.
Kommer definitivt att skaffa fler klockor.
Alltså, jag behåller alla mina ur.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hahaha strålande. Nu kan vi andra återgå till våra tråkiga random omegor och dassiga rollar tillverkade i miljontals... Så kan du... Ja, göra det du brukar;)
Gott så!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Trodde efter 15 år med en Breitling Aerospace att jag var en OWG, men det gick över när jag var tvungen att rädda min sons IWC Mark XVI från att falla i ouppskattande händer. Började rota ner mig i IWC's utbud och landade en Spitfire-chronograf för ett par veckor sedan. Med nyhetens behag får den mest handledstid nu, men på kvällarna när ingen tittar smyger jag på mig min Mark XVI och pratar vänligt till den. Ska jag ha bara en så blir den kvar, då den är perfekt i alla avseenden. Storlek, vikt, länk, design, tydlighet, lumen, allt är optimalt om du bara ska ha en. Att det sen är en klocka som inte sitter på varje handled är bara bonus ...:

qqaSDiE.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Just det, DU måste göra dig av med alla dina klockor och får endast behålla en! DU måste alltså ha den hos dig idag.
Det kan vara av vilken anledning som helst, pris, arv, gåva osv...

Vilken klocka är den du behåller?


Här nedan är min, som ni ser har det absolut inget m värde på klockan att göra för min del.

Tkt3GaJ.jpg


Vad är det som får dig att behålla en klocka man...... med lite flax vinner i en såndär klomaskin på en pizzeria. Intressant med en motivering...... Står här med motorsågen puttrandes på tomgång.... lite villrådig....

Själv hade behållit min Flinga..... Skäl till det.... det är den snyggaste klocka jag äger....
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Vad är det som får dig att behålla en klocka man...... med lite flax vinner i en såndär klomaskin på en pizzeria. Intressant med en motivering...... Står här med motorsågen puttrandes på tomgång.... lite villrådig....

Själv hade behållit min Flinga..... Skäl till det.... det är den snyggaste klocka jag äger....
Bild på din Flinga!! Snääälla...:)
 

SenorE

Omega
Enkelt val med tanke på att jag är OWG just nu. Faktum är att jag är så jävla OWG att jag inte ens kan tänka mig att skaffa en till klocka inom en överskådlig framtid, eftersom jag vet att jag inte skulle lägga ifrån mig min 16610 till förmån för nyförvärvet.

En konstig men tillfredsställande känsla eftersom som mitt klockintresse är större än någonsin, men jag inga som helst planer på att köpa något nytt. Nästa klocka kommer jag troligtvis att sukta efter lika mycket som denna, men det är något som kommer att få växa fram med tiden. Och om jag aldrig mer skulle köpa nån mer klocka kunde förutsättningarna vara värre ändå...

9BxtPuH.jpg
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Det här var och är det uret som betyder mest, kärlek vid första ögonkastet, en stabil följeslagare..

20131015_140239_6_bestshot_zpsb3e2a29b.jpg
 
Topp