• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bara ett tips till alla klocksnackare !

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Nu kanske jag är helt efter i tiden och ni alla redan har sett denna serie på tv7, men ni som inte sett den kan ju ta till er detta tips.

Jag fick igår upp ögonen för en serie som heter Stampen i Las Vegas som finns på tv4 play som handlar om en pantbank i las vegas och dess ägare som möts av allt möjligt folk som vill sälja gamla prylar och ibland klockor. Ägarna är riktiga sköningar när man "lär känna dom"!
Skall även tilläggas att ägarna går runt i bland annat rolex och breitling.

Jag personligen gillade verkligen programmet och hoppas att ni gillar det !
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag trillade in på ett avsnitt på sjuan. Härligt amerikanskt!

Jag reagerade över att det heter "Stampen". Varför gör det det? Har någon haft en dålig dag och översatt pawn till tass för att sedan spinna vidare, eller är stamp slang för pantbank?
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Rber skrev:
Jag trillade in på ett avsnitt på sjuan. Härligt amerikanskt!

Jag reagerade över att det heter "Stampen". Varför gör det det? Har någon haft en dålig dag och översatt pawn till tass för att sedan spinna vidare, eller är stamp slang för pantbank?

Jag tror att det är ett slang för pantbank, annars är det riktigt dåligt översatt :D !
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Rber skrev:
Jag trillade in på ett avsnitt på sjuan. Härligt amerikanskt!

Jag reagerade över att det heter "Stampen". Varför gör det det? Har någon haft en dålig dag och översatt pawn till tass för att sedan spinna vidare, eller är stamp slang för pantbank?
Såna där serier är ju nästan omöjliga att inte gilla!

Haha,det vore väldigt långsökt! Det är slang för pantbank=)
 
Topp