• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Bara i helgen 3000kr Pierce chronograph Vintage

Mattan

Panerai
Härligt patinerad manuell Vintage Chronograph I fint fungerande skick. 50-60 tal.
Håller tiden bra(ej exakt uppmätt men har inte reagerat på någon avvikelse(har nu hållt tiden på minuten sedan igårkväll iaf)) och fin gångreserv(iaf minst 24h). Chronon funkar som den ska och nollar perfekt med den stiliga röda visaren.
Lite småmärken här och där på boett och tavla, patina på visarna, inte mycket repor på plexit. All in all I allmänt god kondition.
Storlek c:a 37mm utan krona och 18mm mellan luggarna.
Kommer på noname länk med raka endlinks.
Även originalbox medföljer(dock osäker om den var just till mitt exemplar men iaf rätt box för modellen)
Säljes för generösa 4500kr, nu 4000kr 3500kr inkl rekad frakt eller bytes mot trevligt objekt.
Retur om ej enl beskrivning inom 24h på köparens bekostnad.

Bara i Helgen 3000kr, löjligt billigt för en bra fungerande kronograf från 50 talet, egentligen borde jag inte sälja för detta priset.....

Edit: har nu hållet tiden på minuten i c:a 45h utan att jag dragit upp den!

IMG_0491.JPG
IMG_0492.JPG
IMG_0493.JPG
IMG_0494.JPG

IMG_0502.JPG

IMG_0503.JPG
 
Senast ändrad:
Topp