• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Barncancerfonden, vad mer kan vi göra?

Jag har en vän som som under förra året fotade och använde dessa till att göra en kalender som sedan såldes i förmån för någon cancervälgörenhet, detta resulterade i ett bidrag på 27000kr - och det är ju mycket trevligt!

Så jag har gått i tankar ang vad mer vi kan göra här, kanske något liknande? Tänkte att vi har kanske kan spåna på idéer och kanske komma överens om olika "projekt" vi kan göra för att öka vårt bidrag, om folk är intresserade dvs. Vet inte om det diskuterats tidigare?

En tanke skulle kunna vara att göra något liknande, en kalender med klockbilder som vi säljer kanske både på forumet och via facebook eller så? Vi har ju en drös duktiga fotografer här, så något skulle vi nog kunna knåpa ihop? Finns en drös olika leverantörer man kan beställa hos!

Fler idéer? Tankar? :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Låter som en bra idé Sandkvist , kanske så att man skulle rycka lite i sina "tryck-kontakter" om det blir av?!

Jag hjälper gärna till med ett köp och lite vidareförsäljning i alla fall :)
 

Icaras

Rolex
Spontant var min tanke att man kanske definierar 12 olika ikoniska modeller, som främst finns på forumet, som man sen kopplar till de olika månaderna på något sätt eller vis. Typ "Juni - Sommar - Dykning? - En fräsig sub"!
Detta hade varit riktigt kul! Typ varje månad med vilken som är populär just då! Typ augusti så är det årets sommardinka; Expy II? Typ någon månad med speedyn osv :)
 

Camo00

Patek
Riktigt bra idé! Kompetensen finns garanterat på forumet!!

För BCF kan vi ju också försöka hålla igång 10/köp-regeln, känns som att det tynat bort... Men vi samlade väl in typ 80k 2013?!
 
Ett alternativ till att fota "proffsigt" vore kanske att alla som har den specifika modellen för månaden tar en handledsbild som man sen sätter ihop i ett kollage?
 
Även det en god idé :). Wristshots hade varit klart roligare än om någon slänger upp produktbilder.
Själv skulle jag nog gärna sett ett mellanting egentligen, välfotade/retuscherade wristshots. Det blir nog iof en krångligare process :p

Vore kul om någon skulle kunna skriva ett par ord om varje klocka, lite bakgrundsinfo osv
 

gurta_g

Cartier
Tillhör den yngre generationen som inte äger någon papperskalender, den senaste i min ägo pryddes troligtvis av slitzbrudar... Men en klockkalender skulle vara riktigt schysst! En given plats i mitt hem. Kul att så många här inne är intresserade att engagera sig för den goda saken:)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ta fram en keps med ett diskret KS på. Sälj på forumet och låt överskottet gå till BCF. Borde ju även kunna öka spontanGTGs :)

edit: jag skulle också köpa kalendern, bra idé!

Kalender är en bra idé men en keps eller pin med KS logga låter som en riktigt bra idé. Om inte annat som du skrev underlättar spontan GTG. KS hemliga tecken så man vet vem han där på tunnelbanan med den grymma vintage suben är :)
 
Tillhör den yngre generationen som inte äger någon papperskalender, den senaste i min ägo pryddes troligtvis av slitzbrudar... Men en klockkalender skulle vara riktigt schysst! En given plats i mitt hem. Kul att så många här inne är intresserade att engagera sig för den goda saken:)
Jag är nog likadan, har inte ägt en "riktig" kalender på säkert 15år (lol jag känner mig gammal). Men jag har gärna en fin med bilder på klockor! ^^
 
Topp