• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Barncancerfonden, vad mer kan vi göra?

Sputniq

Panerai
Låter som en riktigt bra idé, köper gärna en kalender om det blir verklighet. Som någon tidigare nämnde så vore det roligt om det kunde bli en omröstning vilka tolv modeller som skulle få äran :)
 

Jonte73

Audemars
Mycket bra idé, skulle garanterat köpa en.
Keps är också intressant med en diskret logga isof.
Klockorna kan vi rösta fram .
 

Onelund

Rolex
vi hade det upplägget i en fotoklubb jag var medlem i, sen sålde vi kalendrar för att sponsra vår lokal, nu skänker vi rubbet till bcf ist, tycker det är ett schysst upplägg
 
vi hade det upplägget i en fotoklubb jag var medlem i, sen sålde vi kalendrar för att sponsra vår lokal, nu skänker vi rubbet till bcf ist, tycker det är ett schysst upplägg

Hur gör ni med kalendern? Fixar ni tryck vi ett "riktigt" tryckeri eller via tex en webbtjänst? Vad tar ni för dem och vad kostar de att producera?
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Mycket bra idé, jag köper garanterat en kalender. Eller några pins eller vad det nu blir. Stöder också idén om någon slags tävling med inskickade bilder, om det går att få till på ett bra sätt.
 

SSL

Audemars
KS-pin-grejen las ju verkligen på is. Hoppas detta körs fullt ut. Låter som en bra grej.
 

Johanw

Cartier
Hade vi inte kunnat fixa Klocksnack armband i samma modell som fuck cancer? Givetvis kan man köpa det och syftet blir samma men folk hade kanske köpt ännu fler om det finns en vit & svart klocksnack modell? Kanske med BCF KLOCKSNACK? Har redan båda fuck cancer men hade vi haft en modell här hade jag klippt till på två till. Hälften av medlemmarna köper två st, 200*2000=400.000:- direkt
 

Onelund

Rolex
Hade vi inte kunnat fixa Klocksnack armband i samma modell som fuck cancer? Givetvis kan man köpa det och syftet blir samma men folk hade kanske köpt ännu fler om det finns en vit & svart klocksnack modell? Kanske med BCF KLOCKSNACK? Har redan båda fuck cancer men hade vi haft en modell här hade jag klippt till på två till. Hälften av medlemmarna köper två st, 200*2000=400.000:- direkt


Vi har redan kört en variant av armbanden, jag tycker mer om kalenderidén, dels har vi tävlingsmomentet med fotografierna (tänk dig nexus bidrag :) sen har vi något som man kan köra varje år och på det sätt få in mer deg
 
Själv tänker jag mig något väldigt enkelt layoutmässigt, något typ såhär:
kalender1.jpg
 
Topp