• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag skulle vilja se att de stora klockmakarna meddelar att de ska börja satsa på tillbehören till klockorna (tavlor, färgade visare, armband mm) Är så jäkla dyrt och svårt att hitta de få armbandsvariationerna de har idag (tänker på AP främst). Ett armband/tillbehör kan förändra hela klockan och få varje ur att bli mer "versatile" (kom inte på svenska ordet). Förstår dock att klockmakarna hellre ser att man köper en ny klocka istället för ändrar på sin befintliga men hoppas kan man...
 
Jag börjar med en friskrivning:

JA! Jag vet att jag är ute i löjligt god tid då Baselworld 2016 börjar först den 17 mars 2016. :bag: Jag vet också att det är ytterst osannolikt att någon här på forumet kan uttala sig om vilka modeller som kommer släppas.

Detta till trots kan jag inte låta bli att fundera (och jag tror inte att jag är ensam om att göra det). Det jag är mest intresserad av är vilka nya modeller vi kan tänkas få se från Rolex. Det har ju i flera års tid spekulerats kring om det inte ska komma en ny keramisk Daytona i stål men hittills har det varit förgäves. Inför mässan 2014 respektive 2015 fanns nedan bilder på nätet som förslag på hur det skulle kunna se ut.

Dayto-Panda-2014.jpg


Rolex-Daytona-Stainless-Steel-Ceramic-bezel-Baselworld-2015-1.jpg


Jag måste säga att jag tycker att båda klockorna är ruskigt snygga och om någon av dem släpps 2016 hade de lätt kunnat vara aktuella som nästa köp (förutsatt att inte priset springer iväg alltför mycket).

Det jag personligen hoppas allra mest på är dock ytterligare en färgsättning till GMT. Pepsi kan vi nog räkna bort iom att det redan finns (surt bara att den tvunget skulle vara i guld!) men Coke är ju inte helt omöjligt.

Nedan bilder syntes också på nätet inför Basel 2015. Tyvärr släpptes ingen av dessa versioner men vi kan ju hoppas att det är dags 2016. Både Coke och Root beer förslaget tycker jag är riktigt fina även om Root beer:en kanske känns lite (i brist på bättre ord) dassig i färgen. Jag skulle gärna se att den inte var så gråaktig (om den nu släpps :p).

Släpps någon av nedanstånde modeller kan vi väl räkna med rusning till Rob så det klokaste är kanske att sätta upp tältet utanför på Drottninggatan redan några dagar i förväg. :D


Rolex-GMT-Master-2-Coke-Ceramic-Baselworld-2015-1.jpg


Rolex-GMT-Master-2-brown-Ceramic-two-tone-root-beer-Baselworld-2015-1.jpg


Så vad tror ni? Kan vi förvänta oss någon av dessa modeller från Rolex? Är det något annat ni hellre skulle vilja se? Vad kan övriga tillverkare tänkas komma med?

Mmm, en Rootbeer hade varit najs.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
114060 kommer antagligen i Stål/guld, Daytona i stål førblir oførændrad, WG-Daytona får om någon av dem en keramisk ring, likvæl gulguldaren.
Ingen sportare i stål kommer ændras, finns ingen som helst anledning før dem att gøra detta.
YM på lænk kommer heller inte komma, då den skulle døda samtlig førsæljning på 116655.
YM2 kan kanske komma helt i rødguld, men tveksamt då den inte ær jættepopulær.
Midside samt dam YM kommer antagligen uppdateras med ny lænk och lås då de fortfarande har det gamla.

Rose gold kanske introduceras mer i sportserien på GMT eller kanske Sub, æn så længe bara Daytona och YM som har rødguld i sportserien.

Vad får dig att tro att 114060 kommer i guld/stål? Varför skulle inte stål daytona komma med keramiskt inlägg?
 
Vad får dig att tro att 114060 kommer i guld/stål? Varför skulle inte stål daytona komma med keramiskt inlägg?

Den har varit oförändrad och säljer bra, 116613LN/LB har funnits i ett antal år och subben har inte fått en nyhet på guldfronten på några år.
Angående Daytona så kommer de ALDRIG prioritera uppdatering av stål innan helguld.
Kan sätta mitt högra lillfinger på att vitguld eller gulguld kommer med keramikinlägg innan stål. De är ett väldigt konservativt företag och att uppdatera 116520 med en keramikring skulle döda försäljningen på den med stål.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor

Moorflax

Patek
2-Faktor
Önskningar har man ju massor. Jag tror dock att heritage och smartwatch är två tunga puckar. Tudor går all in och heritagerar å det grövsta. Släpper kanske en sub med redan patinerade visare och index likt Black Bay. Tror Inte BB kommer med inhouse tyvärr.
Fler tillverkare bygger smartwatches och sänker varumärket sakta men säkert mot avgrunden.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Skulle va roligt om fler "highend" märken som Rolex, Panerai, Hublot, mm presenterade en lr fler klockor med kvartsverk. Kvarts behöver verkligen inte vara skit. Tänker mig först och främst på GS :)
 
Topp