• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Taxman

Rolex
2-Faktor
Det märks på aktiviteten i tråden att Basel rycker närmare! Härligt! :D

Jag tycker själv att det ska bli jäkligt spännande att se vad som släpps.
 

par

Patek
2-Faktor
Hittills i Rolex historia har man släppt i ordningen ädelmetal, TT, stål av nya modeller. Men iom att man denna gången först släppte guld, sen platina och sen ingenting så tror jag inte man kommer köra vidare, isf borde det först komma en TT.
Kan nästan vara värt att offra sig o köpa en ful Daytona tt för att få keramiken:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Nyheten har ju redan kommit och klockorna släpps i januari internationellt men jag tycker ändå de är varda att nämna här i och med att det är stora nyheter för 2016. Har ni missat dem så är det alltså reissues av 6309/6306-7040. 4R-urverk (21600bph, hack,wind), 44,3mm.

Släpps i slutet av februari i Sverige och kommer kosta 4000 på gummi och 4500kr på länk i Sverige. Största SEIKO-nyheten på länge. Eftersom de redan släppt nyheten utgår jag ifrån att SEIKO kommer släppa någon ännu bättre dykarare på Basel.

(Den guldiga kommer inte till Sverige men de andra kommer).
 
Senast ändrad:

DB15

Panerai
Pledge Member
Skrev tidigare i tråden, men det hade också varit kul om Seiko gjorde en ny Automatisk Kronograf och en klocka som är baserad på 4635-urverket (analog/digital, samma som sitter i S&S UTC Skydiver).
 

par

Patek
2-Faktor
Om de inte av någon anledning skulle göra kanten i guld som de gör på typ subben och GMT'n.. :(
Så ser inte bezelen ut på daytona. Skämt o sido så tror jag att detta är anledningen till att de inte släpper TT. När daytona blir keramisk blir det bara länk o krona som är i guld och då är det för liten skillnad för att inte göra stål.
 

Apansson

Torpare
Så ser inte bezelen ut på daytona. Skämt o sido så tror jag att detta är anledningen till att de inte släpper TT. När daytona blir keramisk blir det bara länk o krona som är i guld och då är det för liten skillnad för att inte göra stål.
Nä men man vet ju aldrig. De borde ju typ slopa TT-Daytonan helt...
 

par

Patek
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Nyheten har ju redan kommit och klockorna släpps i januari internationellt men jag tycker ändå de är varda att nämna här i och med att det är stora nyheter för 2016. Har ni missat dem så är det alltså reissues av 6309/6306-7040. 4R-urverk (21600bph, hack,wind), 43mm.

Släpps i slutet av februari i Sverige och kommer kosta 4000 på gummi och 4500kr på länk i Sverige. Största SEIKO-nyheten på länge. Eftersom de redan släppt nyheten utgår jag ifrån att SEIKO kommer släppa någon ännu bättre dykarare på Basel.

(Den guldiga kommer inte till Sverige men de andra kommer).
Kan nog bli riktigt bra, kul! Ibland släpper Seiko mkt jag missar känns det som.
 

DrDre

Patek
Släpps i slutet av februari i Sverige och kommer kosta 4000 på gummi och 4500kr på länk i Sverige. Största SEIKO-nyheten på länge. Eftersom de redan släppt nyheten utgår jag ifrån att SEIKO kommer släppa någon ännu bättre dykarare på Basel.
.

Det finns många som är övertygade om att efter denna så ska det komma en 6105 re-issue (vilket vore jäkligt roligt). Jag har dock inte sett ngra fakta. Frågan är hur mycket som är önsketänkande och hur mkt som är realism i det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns många som är övertygade om att efter denna så ska det komma en 6105 re-issue (vilket vore jäkligt roligt). Jag har dock inte sett ngra fakta. Frågan är hur mycket som är önsketänkande och hur mkt som är realism i det.
Vilka är dessa "många"? Med tanke på att ingen trodde de skulle släppa denna och de gjorde det ändå så är det ju inte omöjligt.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Helt klart. Mycket billigare också. Går att hitta nya på c24 för 100kr
Roligt att den ligger i damsortimentet hos nymans. Hade gärna sett en i blått

Håller helt med! Problemet är bara att länken är damanpassad (läs relativt kort)... Har dock sett herrar med den reffen men då får man oftast köpa till ngn länkbit
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Gäller förvisso inte Basel, utan SIHH, men det anses nästan vedertaget att Vacheron Constantin kommer att ersätta befintlig Overseas-serie med en ny. Enligt vissa uppgifter kommer det utseendemässigt att vara en ganska rejäl makeover (en av anledningarna till att jag var mån om att köpa nuvarande modell då jag älskar dess utseende). Den stora frågan utöver utseendet är givetvis huruvida man kommer stoppa in ett verk som är helt och hållet inhouse och vad det i så fall kan komma att innebära för den redan hyfsat saftiga prislappen..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gäller förvisso inte Basel, utan SIHH, men det anses nästan vedertaget att Vacheron Constantin kommer att ersätta befintlig Overseas-serie med en ny. Enligt vissa uppgifter kommer det utseendemässigt att vara en ganska rejäl makeover (en av anledningarna till att jag var mån om att köpa nuvarande modell då jag älskar dess utseende). Den stora frågan utöver utseendet är givetvis huruvida man kommer stoppa in ett verk som är helt och hållet inhouse och vad det i så fall kan komma att innebära för den redan hyfsat saftiga prislappen..
Spännande! Blir intressant att se om de i så fall går tillbaka till 40mm eller om de fortsätter med 42mm.
 
Topp