• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2016-tråden

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
BOM, Heritage Black Bay 36mm

Capturebbb.PNG

Även på länk
Capturebbbbbb.PNG
Den såg jag inte komma....
Nu lyfter jag mot Zürich. Toodles.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Behöver vi verkligen en ny tråd? Vi har ju redan en på 23 sidor som går het.
 

JCE

Cartier
Jag är lite överraskad att det kommit/kommer så många svarta klockor. Redan nu Tudor, TAG, Breitling och Seiko.Trodde den trenden var out........
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Lite otydligt, men ALLA Black Bay modeller har nu fått inhouse verk samt nitad länk.

dwadwad.PNG
Hur fungerar nitad länk, låter som det är svårt att justera längden? :)

Nya Breitlingmodeller på deras hemsida. Avenger Hurricane och tydligen ett nytt urverk - Chronoworks. Verkar bygga vidare på 01-verket med tillägg av keramisk bottenplatta och 100h + gångreserv...
Lol Hurricane 50 mm, Breitling fortsätter att visa att man hänger med i branschen...Säljer Hurricane dåligt kan de ju alltid komma med 52 och 54 mm, måste vara att klockorna är för små som är felet..
 

Clockzor

Omega
Jag tycker personligen att den nya länken på black bay är ful som stryk. Alltid skall det vara någon lite detalj som skaver i ögonen. Innan tänkte jag att black bay skulle vara perfekt med det nya verket men så var de tvungna att sabba länken.

Blev även helt lyrisk när jag såg 36:an ända tills jag såg att det såklart sitter ett eta-verk i. Tycker i övrigt att det är en av de snyggare klockorna på länge från någon tillverkare.

Som sagt, alltid är det något!
 
Topp