• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Wboy

Panerai
sector_10.jpg

Denna är jag sugen på.
Korrekt, SIHH.
Samma här. Frågan om man ska våga byta upp sin Reverso GT till något sånt här.
 
Trodde först att Rolex's teaser med datumbubblan bekräftade ryktena om Sea-Dweller med cyklop. Nu är jag dock mer lutande åt detta, kolla "streckens" placeringar på bezeln:
image-png.497196

img_8571-jpg.494766

Med tanke på hur skuggan faller i strecken (mörka uppåt höger där också ljuset kommer från) tror jag att strecken på glasringen är nedsänkta och inte upphöjda som på en YM. Placeringen talar dock för en minutmarkering som på en Sub.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med tanke på hur skuggan faller i strecken (mörka uppåt höger där också ljuset kommer från) tror jag att strecken på glasringen är nedsänkta och inte upphöjda som på en YM. Placeringen talar dock för en minutmarkering som på en Sub.
Sätter min högra lilltå på att det kommer någon ny DJ i alla fall, Rolex insta har ju översvämmats av DJ-propaganda senaste tiden.
 

evki

Audemars
2-Faktor
En Sea-dweller med ett "högt" safir glass. Kanske (double) red. Det blir min gissning på den vita teasern.

En jubilee länk för Oyster Date är min dröm som inte kommer bli verklighet
 

Strauss

Omega
2-Faktor
Mina betts:
Vitgulds eller stål Yachtmaster på gummi.
Rolex sub i brons.
Eller betts och betts, det jag hoppas på :)
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Då allt verkar komma i svart vitt just nu så skulle nog nästan inte en BB white förvåna, dvs svart bezel och vit tavla. Värdig utmanare till vit explorer som fräsch sommardinka ;)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Om vi pratar om bara Tudor så tror jag att dom kommer att släppa:
1. Något nytt mer dressat, kanske en helt ny modern vintage inspirerad "datejust/oyster" i stil med BB som går fint in i deras Heritage linje.
Eller en nyare model av deras befintliga day date (Glamour serien) som inte håller måttet om ni frågar mig.
2. En ny kronograf. Drömmen vore en BB kronograf, men även där väljer dom att gå i Heritage linjen och släpper i så fall då en ny Oyster Kronograf.
3. Släpper helt Glamour och Grandtour serien, gillar verkligen inte dom.
 
Topp