• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Här är Rolex referensen, små förändringar som gör att modellen känns aktuell/modern. Omegas månsidor är riktigt bra men lite för stora och dyra. Att ta tillbaka en serie med de raka bandhonen känns som ett vettigt beslut/försök som ett alternativ till lyra-bandhornen. Men då skulle man kunnat tillföra något lite mer modernt, lite mer techno istället för att kopiera gammal. Tråkig trend vi sett liiite för mycket av på det senaste.
Jag gillar touchen med sandwichtavlan på Seamaster 300 "remaken" härom året istället för vanliga målade. Hade de sen bara undvikit fake-patina tonen på indexen så hade det väl varit idealisk uppdaterad klassiker som få kunde haft något att invända mot.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Återkom när du vet, mest för skojs skull.
Ja givetvis! Tror att priser tyvärr kan vara skrämmande högt.
Bästa släppet!! It's legit, kolla Rolex hemsida.
Rolex

Rolex
Rolex
VA! Oj va Nice. Översta är riktigt störd
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag gillar touchen med sandwichtavlan på Seamaster 300 "remaken" härom året istället för vanliga målade. Hade de sen bara undvikit fake-patina tonen på indexen så hade det väl varit idealisk uppdaterad klassiker som få kunde haft något att invända mot.
Original var ju sandwich så inte mycket de tillförde även om det inte var en exakt kopia.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Och jag är sugen på en vit tavla (tror jag).
Så då kan vi ta en av varje färg när Rob eller Nymans får in första laddningen. Gruppköp! :D
Jag funderar på att haka på i gruppköpet :D, missade helt att det fanns modeller utöver TT, brukar vara torsk på vit med här är blå en riktigt contender!
När kan vi räkna med att dom landar i butik?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Triumf

Vet inte om du har sett Zeniths nya släpp, 33mm. Boett i stål eller roséguld och båda varianterna kan fås med antingen helt slät glasring eller diamantinfattad.

EDIT: Jag kan noll om urverk, men skulle gissa att det inte går av för hackor. Förra årets modell ligger på ca 75 för stål och 125 för rosé, (med diamanter, men det är den enda de har hos Nymans så vet inte pris utan).

"The heart of this new ladies’ watch beats to the rhythm of the automatic Elite Calibre 692, entirely developed and crafted by Zenith. Endowed with a more than 50-hour power reserve, this ultra-thin movement operating at a frequency of 28,800 vibrations per hour and comprising 195 parts – measuring an exceptionally slim 3.97 mm – powers indications of the hours, minutes, small seconds and moon phases."

eutlm_prshot02.jpg


eutlm_prshot05.jpg
 
Senast ändrad:

inox

Cartier
Här är Rolex referensen, små förändringar som gör att modellen känns aktuell/modern. Omegas månsidor är riktigt bra men lite för stora och dyra. Att ta tillbaka en serie med de raka bandhonen känns som ett vettigt beslut/försök som ett alternativ till lyra-bandhornen. Men då skulle man kunnat tillföra något lite mer modernt, lite mer techno istället för att kopiera gammal. Tråkig trend vi sett liiite för mycket av på det senaste.

Jag gillar touchen med sandwichtavlan på Seamaster 300 "remaken" härom året istället för vanliga målade. Hade de sen bara undvikit fake-patina tonen på indexen så hade det väl varit idealisk uppdaterad klassiker som få kunde haft något att invända mot.
Lite nyfiken, är det någon som vet vilken färg radiummålade index hade som nya eller antar vi att de inte var tex gula från början?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lite nyfiken, är det någon som vet vilken färg radiummålade index hade som nya eller antar vi att de inte var tex gula från början?
Faktiskt ingen aning, men känns ju som att det endast är den aktiva substansen som skiljer från senare blandningar? Bra fråga dock...
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag funderar på att haka på i gruppköpet :D, missade helt att det fanns modeller utöver TT, brukar vara torsk på vit med här är blå en riktigt contender!
När kan vi räkna med att dom landar i butik?

Är väl bäst att förtydliga att jag styr inte upp något gruppköp :D Var mest skämtsamt menat men det tror jag ni förstår ;)
Nyheterna brukar väl landa i butik till hösten, sen-sommaren om man har tur.
 

inox

Cartier
Faktiskt ingen aning, men känns ju som att det endast är den aktiva substansen som skiljer från senare blandningar? Bra fråga dock...
Verkar som att man rätt ofta bättrade på lysmassan på radiumklockor efter några år då radiumet var rätt aggressivt mot den fluorescerande substansen och förstörde den så lumen blev sämre. Antar att det då räckte med att lägga på mer zinksulfid eller vad man då använde ovanpå radiumet (t1/2 1600 år). Dessa är ofta grönaktiga, har de också i så fall ändrat färg men till grönt eller är det kanske så att de klockor som har svart eller fläckig lysmassa är de som är patinerade och de med jämn gul, grön eller brun ton förblivit relativt oförändrade och har samma färg de en gång kom med?
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Är väl bäst att förtydliga att jag styr inte upp något gruppköp :D Var mest skämtsamt menat men det tror jag ni förstår ;)
Nyheterna brukar väl landa i butik till hösten, sen-sommaren om man har tur.
Ibland överraskar faktiskt Rolex, 116655 kom till butik i Sverige redan andra veckan i juli och i andra delar av världen redan i juni.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Är väl bäst att förtydliga att jag styr inte upp något gruppköp :D Var mest skämtsamt menat men det tror jag ni förstår ;)
Nyheterna brukar väl landa i butik till hösten, sen-sommaren om man har tur.

Nejdå, ingen fars;) dock så tackar jag för heads up på ironsky, har skrivit upp mig..!
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
@Triumf

Vet inte om du har sett Zeniths nya släpp, 33mm. Boett i stål eller roséguld och båda varianterna kan fås med antingen helt slät glasring eller diamantinfattad.

EDIT: Jag kan noll om urverk, men skulle gissa att det inte går av för hackor. Förra årets modell ligger på ca 75 för stål och 125 för rosé, (med diamanter, men det är den enda de har hos Nymans så vet inte pris utan).

"The heart of this new ladies’ watch beats to the rhythm of the automatic Elite Calibre 692, entirely developed and crafted by Zenith. Endowed with a more than 50-hour power reserve, this ultra-thin movement operating at a frequency of 28,800 vibrations per hour and comprising 195 parts – measuring an exceptionally slim 3.97 mm – powers indications of the hours, minutes, small seconds and moon phases."

eutlm_prshot02.jpg


eutlm_prshot05.jpg
Jättekul att dom satsar på mindre också :)
Men jag känner inget sug efter månfas dessvärre..
 

Whedda

Rolex
Money, money. Man kan ju konstatera att den breda massan har en annan syn på klockors design än en liten minoritet insnöade fanatiker. Uppenbarligen har det sålts några hundra miljoner DW, dressklocka på 40 mm, som den stor massan anser är fantastisk men som ingen här skulle köpa. Förstår varför Rolex SD fick några mm till. Inte för att jag föredrar det men att det säljer bättre och kompletterar portföljen bättre.

Sant. Det gör ju inte saken roligare för det.

Sen tror jag i ärlighetens namn att DWs framgång mer ligger i företagande så som marknadsföring, distribution och logistik än i själva produkten. Oavsett vad man tycker om klockorna är det ju ett skolboksexempel på entreprenörskap och företagande.
 
Topp