• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Loshin

Panerai
Tissot Heritage 1948 Chronograph.
Gillar denna skarpt, hade gärna skippat datumet dock.
39,5 mm, 1400€ på läder, 50€ mer för mesh.
https://www.fratellowatches.com/tissot-heritage-1948-chronograph/
P3230194.jpg

P3230210.jpg
 

MånsT

Rolex
IMG_1487.PNG

Denna är ju inte helt kass direkt!! Hittar den inte på Omegas hemsida dock. Någon som vet vad det kommer landa på prismässigt?
Utan att veta så skulle jag gissa på likvärdigt med övriga 44mm Speedys med 9300/9900-verk och utan länk; dvs. cirka 70k.

Edit: kollade upp det och det är 7800-7900 franc (69,3k-70,2k). För övrigt 10-15% billigare än utgående modell med 9300-verket enligt Ablogtowatch.
 

Zingo

Rolex
Sant. Det gör ju inte saken roligare för det.

Sen tror jag i ärlighetens namn att DWs framgång mer ligger i företagande så som marknadsföring, distribution och logistik än i själva produkten. Oavsett vad man tycker om klockorna är det ju ett skolboksexempel på entreprenörskap och företagande.
De erbjuder klockan i flera storlekar men det är den största som är kioskvältaren, vilket indikerar på den stora massans smak för design och storlek på uret.

Personligen har jag blivit hjärntvättad av KS och har börjat köpa "dam storlekar".. :nailbiting:
 

Holken

Panerai
Utan att veta så skulle jag gissa på likvärdigt med övriga 44mm Speedys med 9300/9900-verk och utan länk; dvs. cirka 70k.

Edit: kollade upp det och det är 7800-7900 franc (69,3k-70,2k). För övrigt 10-15% billigare än utgående modell med 9300-verket enligt Ablogtowatch.

Ok. Synd dom inte är mindre. 44mm är stort för mina handleder tyvärr
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag älskar hur gamla DD 36 satt på män med betydligt bredare handled än jag hade men idag är det förvånansvärt få vars handled inte mer eller mindre helt täcks av en 44-46mm klocka. Finns inget manligare enligt mig än när man ser markant med länk/armband på respektive sida om boetten. Om man inte är Stallone, Arnold eller Brock Lessnar är det ytterst få klockor idag som ger den känslan.
För mig är det precis tvärtom. En liten klocka får mig att undra varför "mannen" lånats frugans klocka. Det är lika hett som vita tubsockor i lackskor.
 

Whedda

Rolex
För mig är det precis tvärtom. En liten klocka får mig att undra varför "mannen" lånats frugans klocka. Det är lika hett som vita tubsockor i lackskor.

Each to his own I guess. Men du får väl hålla med om att handleden, oavsett storlek ser grövre eller större ut tillsammans med en mindre klocka än en större. Menar bara att vissa större klockor (+45mm) ger närmast motsatt effekt och får även normala mäns handleder att se ut som ett barns.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Jag är besviken än så länge. Allt jag sett är bara gamla klockor i nysläpp. Alla tillverkare har gjort det, och då menar jag alla (tom Patek).
Ska det vara så svårt att göra något nytt?

Har det kommit någon ny tavla till DJ36?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Each to his own I guess. Men du får väl hålla med om att handleden, oavsett storlek ser grövre eller större ut tillsammans med en mindre klocka än en större. Menar bara att vissa större klockor (+45mm) ger närmast motsatt effekt och får även normala mäns handleder att se ut som ett barns.
En mindre klocka ser så fel ut att bredden på handleden saknar betydelse.

SonsOfAnarchy.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Får man fråga varför? :) Det är ingen "bråkfråga" utan jag tycker verkligen att det är oerhört svårt att göra de bedömningarna. Jag hade inte höjt på ögonbrynen om listpriset varit 40´. Inte för att jag har en jättehög med pengar, (vilket jag inte har), och är okänslig för priser utan för att det inte är helt enkelt att veta ibland vad det är man egentligen får betala för...urverk, historia, material eller ibland som det känns rena hitte-på pr-knep.
 
Topp