• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
IMG_0687.JPG

Nån som beställt?

Roligast är att ingen fattar.

Bästa bilden i tråden. Du vann Basel.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Ytterligare en Hermés
tapatalk_1490426092793.jpg

Slim d’Hermès L’heure impatiente

Från Hautetime.com
So what does it do? First, the countdown. For a special moment or start of an event that will take place in less than 12 hours, we simply activate the ‘heure impatiente’ function with the pusher at 9 o’clock, then set the time of our awaited moment with the crown at 4 o’clock. One hour before, the mechanical hourglass is set in motion and we can follow its progress on the dial at 6 o’clock. When the moment arrives, a striking mechanism rings out a note while the 1 mm dial resonates with the vibration of the striking mechanism to accompany and even further enhance our pleasure. Normal time is set with the crown at 2 o’clock.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ytterligare en Hermés
tapatalk_1490426092793.jpg

Slim d’Hermès L’heure impatiente

Från Hautetime.com
So what does it do? First, the countdown. For a special moment or start of an event that will take place in less than 12 hours, we simply activate the ‘heure impatiente’ function with the pusher at 9 o’clock, then set the time of our awaited moment with the crown at 4 o’clock. One hour before, the mechanical hourglass is set in motion and we can follow its progress on the dial at 6 o’clock. When the moment arrives, a striking mechanism rings out a note while the 1 mm dial resonates with the vibration of the striking mechanism to accompany and even further enhance our pleasure. Normal time is set with the crown at 2 o’clock.
Ahh, underbar klocka. Svindyr förstås, men helt fantastisk. 40,5mm är överkomligt.
 
Screenshot_2017-03-25-14-28-01.png

Hittade åt den här på ig. Måste vara fejk va? Kan bara hitta den från en källa och det känns som en relativt stor nyhet.

Rip-off aside, den va jäääävligt snygg!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

DrDre

Patek
Jag har inte läst hela tråden så om den varit uppe förut ber jag om ursäkt!

Nya skydweller i blått!!! Får nog byta bort min dj2 mot en sån!
https://m.rolex.com/watches/sky-dweller/m326934-0003.html
IMG_2609.PNG

Gillar den, särskilt den blå är väldigt snygg. Ett problem kan dock vara storleken. Sitter just nu med min Milgauss på handen och upplever den som ganska stor och tung. Å Sky-Dweller'n är 2mm större och kanske även tjockare? En rejäl pjäs på handen.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Gillar den, särskilt den blå är väldigt snygg. Ett problem kan dock vara storleken. Sitter just nu med min Milgauss på handen och upplever den som ganska stor och tung. Å Sky-Dweller'n är 2mm större och kanske även tjockare? En rejäl pjäs på handen.
Absolut, håller med, men det är bara 1 mm större än dj2 an
 

pjmb

Cartier
För att den är blå och röd? Löjligt okunnigt då inga detaljer är speciellt lika.
Ok, jag tycker att man kan se en del detaljer som är lika och eftersom ingen nämnt den andra klockan som vi antyder på men alla vet vilken det är så.. Hade en mindre erkänd tillverkare gjort en likadan klocka hade det skrikits kopia på en gång. Sen gillar jag TH i övrigt men tyckte att den här kändes lite konstig.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Rolex med både års-kalender och GMT för under 130,000:- känns väldigt lockande måste jag säga :)
Så lockande att jag sprang iväg för att testa en i vitguld hos Rob idag, tyvärr så känns den lite för stor (för mig).
Då den förutom sina 42mm även är ganska hög så var det en massiv best på handleden så jag tror jag avvaktar innan jag ställer mig i kö på den vita "Iron-Sky" (tack för smeknamnet @frere )
Men det är en väldigt cool modell!
IMG_9454.JPG
IMG_9455.JPG
Ser bra ut, gå tillbaka och hämta den... väldigt snygg (tycker jag)
 
Topp