• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

MånsT

Rolex
Där är priserna också...

"The new Zenith Defy El Primero in titanium with solid silvered dial is priced US$9,600 while the titanium with skeletonized dial is priced US$10,600. Black ceramic aluminum will retail for $11,600."
Personligen gillade jag den täckta tavlan bäst, ca 85k känns relativt prisvärt om man jämför med Daytona och Speedmaster 9300/9900. Däremot är väl andrahandsvärdet kasst så förmodligen bättre att köpa beg.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Dykare för tjejer som samtidigt vill ha lite bling? Chopard Happy Diver släpps i juli och kommer att kosta ca 80´.

40mm stålcase, WR 30bar, bezelring i aluminium, in-houseverk med 60 timmars gångreserv. De 5 diamanterna ligger precis ovanför tavlan och mellan två safirglas och rör sig alltså fritt. Happy Sport introducerades 1993 och nu kommer alltså den första dykaren. Kommer bara på nato.


Chopard-Happy-Ocean-2.jpg
Chopard-Happy-Ocean-1.jpg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Dykare för tjejer som samtidigt vill ha lite bling? Chopard Happy Diver släpps i juli och kommer att kosta ca 80´.

40mm stålcase, WR 30bar, bezelring i aluminium, in-houseverk med 60 timmars gångreserv. De 5 diamanterna ligger precis ovanför tavlan och mellan två safirglas och rör sig alltså fritt. Happy Sport introducerades 1993 och nu kommer alltså den första dykaren. Kommer bara på nato.


Chopard-Happy-Ocean-2.jpg
Chopard-Happy-Ocean-1.jpg
Fattar verkligen inte grejen med de där blingen som badar runt där inne...
och 40mm? :dead:
 

Sammeh

Cartier
Dykare för tjejer som samtidigt vill ha lite bling? Chopard Happy Diver släpps i juli och kommer att kosta ca 80´.

40mm stålcase, WR 30bar, bezelring i aluminium, in-houseverk med 60 timmars gångreserv. De 5 diamanterna ligger precis ovanför tavlan och mellan två safirglas och rör sig alltså fritt. Happy Sport introducerades 1993 och nu kommer alltså den första dykaren. Kommer bara på nato.


Chopard-Happy-Ocean-2.jpg
Chopard-Happy-Ocean-1.jpg
Repar inte diamant safirglas? :banghead:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fattar verkligen inte grejen med de där blingen som badar runt där inne...
och 40mm? :dead:

Den här kanske skulle passa bra på din handled då? ;)

Nytt från Citizen, Promaster Eco-Drive Professional Diver 1000m. Som jag förstår är det första soldrivna dykaren som klarar 1000m.
Caset är i titan och är endast 52.5mm och är manschettknappskompatibla 21.4mm på höjden :)

citizen-1000m-gear-patrol-full-lead.jpg
 

BoEtt

Rolex
Den här kanske skulle passa bra på din handled då? ;)

Nytt från Citizen, Promaster Eco-Drive Professional Diver 1000m. Som jag förstår är det första soldrivna dykaren som klarar 1000m.
Caset är i titan och är endast 52.5mm och är manschettknappskompatibla 21.4mm på höjden :)

citizen-1000m-gear-patrol-full-lead.jpg
Drar man ut knappen på sidan så blåses en gummibåt upp, av storleken att döma ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tycker att Zenith släppte mycket bra i år. Den här flygaren är ju lite annorlunda i och med måttet på 40mm. Ofta när det är flygare och big crown så vill det ju dra iväg storleksmässigt, inte sällan 45mm eller större, men de hade gärna kunnat avstå att skriva "extra special" på tavlan.

WR 10bar och det drivs av ett Zenith-verk som heter caliber 679 med 50h gångreserv. Baklocket är lite speciellt och här kommer en förklaring till utseendet:

I"n a nod to the history of the Maison, the solid aged steel case-back bears the company’s historical logo – a coat-of-arms studded with stars and bearing the founding date of the Manufacture Zenith: 1865."

pt20es40_prshot01.jpg

pt20es40_prshot02.jpg

pt20es40_prshot03.jpg

Zenith-Pilot-Type-20-Extra-Special-Bronze-15.jpg
 

Wboy

Panerai
Jag tycker att Zenith släppte mycket bra i år. Den här flygaren är ju lite annorlunda i och med måttet på 40mm. Ofta när det är flygare och big crown så vill det ju dra iväg storleksmässigt, inte sällan 45mm eller större, men de hade gärna kunnat avstå att skriva "extra special" på tavlan.

WR 10bar och det drivs av ett Zenith-verk som heter caliber 679 med 50h gångreserv. Baklocket är lite speciellt och här kommer en förklaring till utseendet:

I"n a nod to the history of the Maison, the solid aged steel case-back bears the company’s historical logo – a coat-of-arms studded with stars and bearing the founding date of the Manufacture Zenith: 1865."

pt20es40_prshot01.jpg

pt20es40_prshot02.jpg

pt20es40_prshot03.jpg

Zenith-Pilot-Type-20-Extra-Special-Bronze-15.jpg
Riktigt trevlig, särskilt på blått band. kan tänka mig en bättre begagnad om ett tag. vet vi vad den kommer lista?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Riktigt trevlig, särskilt på blått band. kan tänka mig en bättre begagnad om ett tag. vet vi vad den kommer lista?

Jag har inte hittat några priser, men varianten på 45mm som finns sedan tidigare år kan man få ny för 35´på C24. Så kanske ett listpris på något liknande i Sverige då...35? Äh...jag ska verkligen inte gissa egentligen, har ju noll koll på priserna :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Riktigt trevlig, särskilt på blått band. kan tänka mig en bättre begagnad om ett tag. vet vi vad den kommer lista?

Även den här var riktigt trevlig från Zenith. Uppenbarligen så måste inte nya koreografer vara 42mm eller större och återigen så tillhör det ju ovanligheterna att man håller nere måtte vid en remake, uppfriskande från Zenith måste jag säga.

38mm, höjd 12,5mm med El Primero 4069 column-wheel urverk, (nu har jag skrivit det så många gånger att jag måste läsa på vad det egentligen innebär :) ). Wr 10 atm, subway-tavla i blått eller brunt och safirglas med dubbel AR.

ch146_prshot01.jpg
ch146_prshot02.jpg
 

Wboy

Panerai
Jag har inte hittat några priser, men varianten på 45mm som finns sedan tidigare år kan man få ny för 35´på C24. Så kanske ett listpris på något liknande i Sverige då...35? Äh...jag ska verkligen inte gissa egentligen, har ju noll koll på priserna :)
omöjligt å hitta pris...
Såg nu en störig del på tavlan... "extra special"??!! WTF'?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
hur tänkte de? på kronografen (som kostar 7100 usd) får man inget extra special

Nä, riktigt skumt då både kronografen och den vanliga har Extra Special i modellnamnet. Kan i och för sig tänka mig att de skippade det på chronon på grund av platsbrist, det skulle bli riktigt trångt att klämma in texten på den tavlan.
 

Ronnie

Rolex
Jag har hittills noterat dessa:
superocean-heritage-ii-42_01-1.jpg

Breitling Superocean Heritage II. Keramisk bezel och >70h gångreserv. 15mm är lite tjockt.

20018699.jpg

Tudor Black Bay Chrono. Mätinstrumentig och härlig! Black Bay 41 ser inte så pjåkig ut heller.

Frederique-Constant-Manufacture-Flyback-Chronograph-with-column-wheel-and-vertical-clutch-in-pink-gold.jpg

Frederique Constant med en inhusig, datumfri kronograf.

IMG_0286.PNG

Victorinox Inox V. En datumfri 37mm version med ännu snällare pris. Damig?
 

Oew

Rolex
Jag har hittills noterat dessa:
superocean-heritage-ii-42_01-1.jpg

Breitling Superocean Heritage II. Keramisk bezel och >70h gångreserv. 15mm är lite tjockt.

20018699.jpg

Tudor Black Bay Chrono. Mätinstrumentig och härlig! Black Bay 41 ser inte så pjåkig ut heller.

Frederique-Constant-Manufacture-Flyback-Chronograph-with-column-wheel-and-vertical-clutch-in-pink-gold.jpg

Frederique Constant med en inhusig, datumfri kronograf.

IMG_0286.PNG

Victorinox Inox V. En datumfri 37mm version med ännu snällare pris. Damig?
Frederique Constanten har datum, den nedre subtavlan. Förstör imo
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag tycker att Zenith släppte mycket bra i år. Den här flygaren är ju lite annorlunda i och med måttet på 40mm. Ofta när det är flygare och big crown så vill det ju dra iväg storleksmässigt, inte sällan 45mm eller större, men de hade gärna kunnat avstå att skriva "extra special" på tavlan.

WR 10bar och det drivs av ett Zenith-verk som heter caliber 679 med 50h gångreserv. Baklocket är lite speciellt och här kommer en förklaring till utseendet:

I"n a nod to the history of the Maison, the solid aged steel case-back bears the company’s historical logo – a coat-of-arms studded with stars and bearing the founding date of the Manufacture Zenith: 1865."

pt20es40_prshot01.jpg

pt20es40_prshot02.jpg

pt20es40_prshot03.jpg

Zenith-Pilot-Type-20-Extra-Special-Bronze-15.jpg

Ruskigt snygg på blått band!
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag tycker att Zenith släppte mycket bra i år. Den här flygaren är ju lite annorlunda i och med måttet på 40mm. Ofta när det är flygare och big crown så vill det ju dra iväg storleksmässigt, inte sällan 45mm eller större, men de hade gärna kunnat avstå att skriva "extra special" på tavlan.

WR 10bar och det drivs av ett Zenith-verk som heter caliber 679 med 50h gångreserv. Baklocket är lite speciellt och här kommer en förklaring till utseendet:

I"n a nod to the history of the Maison, the solid aged steel case-back bears the company’s historical logo – a coat-of-arms studded with stars and bearing the founding date of the Manufacture Zenith: 1865."

pt20es40_prshot01.jpg

pt20es40_prshot02.jpg

pt20es40_prshot03.jpg

Zenith-Pilot-Type-20-Extra-Special-Bronze-15.jpg
AAAAH fullpott förutom den där "extra special" texten... Men bör ju finnas något motiv till den

EDIT: Ah, ok, det är en homage till de gamla Zenith med texten "special"..

maxresdefault.jpg
 
Senast ändrad:
Topp