• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baselworld 17-24 Mars 2016

Ska du gå på Baselworld 2016?

  • Ja

    Röster: 15 12.6%
  • Nej

    Röster: 95 79.8%
  • Inte bestämt mig

    Röster: 9 7.6%

  • Totala väljare
    119
  • Enkät stängd .

SimonJE

Omega
Vilka från forumet tänker gå? Har aldrig varit på detta innan så det ska bli spännande för min del.
Har de releaser av nya klockmodeller? Vad har man att förvänta sig?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Molle och jag åker dit med Klockmaster Globen, presskort och kameror. Ni kan räkna med bevakning av rätt märken och en egen resetråd från @Molle och mig.

Vi kan garantera 2 saker,
1: Många kort.
2: Att vi är laddade.

Jag har redan förberett en lista på SEIKO-frågor jag troligtvis inte kommer kunna få svar på. :D
giphy.gif
 
Senast ändrad:

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
@Molle och jag åker dit med Klockmaster Globen, presskort och kameror. Ni kan räkna med bevakning av rätt märken och en egen resetråd från @Molle och mig.

Vi kan garantera 2 saker,
1: Många kort.
2: Att vi är laddade.

Jag har resan förberett med en lista på SEIKO-frågor jag troligtvis inte kommer kunna få svar på. :D

Haaaaleluuulaah ;)
image.png
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
@Molle och jag åker dit med Klockmaster Globen, presskort och kameror. Ni kan räkna med bevakning av rätt märken och en egen resetråd från @Molle och mig.

Vi kan garantera 2 saker,
1: Många kort.
2: Att vi är laddade.

Jag har redan förberett en lista på SEIKO-frågor jag troligtvis inte kommer kunna få svar på. :D
giphy.gif

10844127_1662646163992893_1354070309_n.jpg

Sen har jag hört något om nån fest också... :hungry:
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
De stora klocksidorna körde liverapportering från SIHH så det lär bli lätt att följa Basel.

Att en del är med på SIHH och inte på Basel beror på ägarna Richemont som arrangerar SIHH.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
@Molle och jag åker dit med Klockmaster Globen, presskort och kameror. Ni kan räkna med bevakning av rätt märken och en egen resetråd från @Molle och mig.

Vi kan garantera 2 saker,
1: Många kort.
2: Att vi är laddade.

Jag har redan förberett en lista på SEIKO-frågor jag troligtvis inte kommer kunna få svar på. :D
giphy.gif
Kul. Det blir inte mycket gjort den veckan då om man måste hålla på och F5:a två trådar om Basel...
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Nej, SIHH arrangeras av Fondation de la Haute Horlogerie. FHH startades av Richemont Group, Audemars Piguet och Girard Perregaux sen har det tillkommit partners.
SIHH stands for the Salon International de la Haute Horlogerie, and can briefly be summarized as an invite-only trade show put on by The Richemont Group in collaboration with a few independent luxury brands, which is put on annually in Geneva.

http://www.ablogtowatch.com/what-is-sihh-watch-show/
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
SIHH stands for the Salon International de la Haute Horlogerie, and can briefly be summarized as an invite-only trade show put on by The Richemont Group in collaboration with a few independent luxury brands, which is put on annually in Geneva.

http://www.ablogtowatch.com/what-is-sihh-watch-show/

Att påstå Richemont arrangerar SIHH är felaktigt :)

https://www.hautehorlogerie.org/en/the-foundation/presentation/
"The Fondation de la Haute Horlogerie (FHH) was established in Geneva in 2005 by three founders, the Richemont Group, Audemars Piguet and Girard Perregaux, to promote Fine Watchmaking internationally"

https://www.sihh.org/le-salon/temps-forts-2016/?lang=en
"....Fondation de la Haute Horlogerie, which organizes the Salon"
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Två av landets största Seiko-experter på plats är rent Guld!:)
Om de inte presenterar en blå GS Quartz, 39-40mm och höjd max 10,5mm kan ni väl fråga varför:angel:
Smickrande, jag ska säga till SEIKO att bygga en mekanisk kronograf och en mekanisk dykarklocka i vettiga storlekar och kalla modellerna för "yonsson" och "molle". ;)
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Jag kollade på att dra dit tjejen som en liten "weekend". Flyget var inte så farligt dyrt alls, och inte boendet heller vid första anblick. På AirBnB så låg priserna för en stor etta på runt 6000 kr per vecka. Som taget tänkte jag! Tills jag upptäckte att priserna inte var per vecka utan per natt :( En annan gång helt enkelt! När man inte är student...
 
Jag kollade på att dra dit tjejen som en liten "weekend". Flyget var inte så farligt dyrt alls, och inte boendet heller vid första anblick. På AirBnB så låg priserna för en stor etta på runt 6000 kr per vecka. Som taget tänkte jag! Tills jag upptäckte att priserna inte var per vecka utan per natt :( En annan gång helt enkelt! När man inte är student...

Nja, det är svårt med det där "en annan gång"...
Basel-veckan är alltid fullbokad i många år framöver. Företag och butiker har stående bokningar på hotell flera år i förskott. Vissa bor till och med i Zürich och pendlar dit varje dag!
 
Topp